Föreställningen ”Snedtänkt med Kalle Lind & Co” har premiär den 3 mars på Scalateatern i Stockholm!

Fredagen den 3 mars har ”Snedtänkt med Kalle Lind & Co” premiär på Scalateatern i Stockholm. En föreställning som handlar om det som inga andra föreställningar handlar om med programledaren Kalle Lind, en pianist och gäster som delar Kalles fascination för udda detaljer, subkulturella fenomen, nöjeshistoriska kuriositeter, excentriska personer med mera. Tillsammans associerar Kalle och sina gäster sig hit och dit i det svenska nittonhundratalets underhållning.

Biljettförsäljningen startar nu på onsdag, den 14 december kl 10.00 på allthingslive.se

”Idén är att ta med sig det bästa från podden, förfina och extrapolera och sen addera det finaste som finns – en levande publik!” säger Kalle Lind. ”Det kommer att bli spontana tillställningar där ingen föreställning är den andra lik. Det enda jag vet med säkerhet är att mina gäster allt som oftast kommer att vara väl pålästa om sina respektive ämnen och spruta exempel, namn, sångsnuttar och anekdoter.”

”Jag hoppas att alla kommer att ha en skön känsla i kroppen när föreställningen är över. Så mycket knasigheter folk har hittat på! Så mycket jag inte visste eller har glömt! Så värdefullt det är att minnas gamla underhållare! Så glad jag känner mig! Ikväll ska jag minsann bjuda någon på ett glas cointreau!”

”Snedtänkt med Kalle Lind & Co”, som produceras av All Things Live och PMJ Artistgruppen, spelas:
3 mars kl: 19:00, Scalateatern, Stockholm
4 mars kl: 15:00, Scalateatern, Stockholm
21 april kl: 19:00, Scalateatern, Stockholm
22 april kl: 19:00, Scalateatern, Stockholm
3 maj kl: 19:00, Lunds Stadsteater, Lund
4 maj kl: 19:00, Lunds Stadsteater, Lund

Ytterligare städer/speldatum tillkommer.

Podden ”Snedtänkt med Kalle Lind” hade premiär i Sveriges Radio 2014, och går sedan flera år tillbaka också i FM-bandet. Till dags dato har 365 avsnitt producerats. I podden gör Kalle Lind ett genuint försök att presentera bortglömda och förbisedda fenomen för en stor publik, pedagogiskt, entusiastiskt och med många illustrerande exempel. Lyssnarna består lika mycket av de något äldre, som minns personerna som avhandlas, och de något yngre, som tilltalas av dess öppna nördighet och frossande i trivia.

Kalle Lind berättar: ”Podden har ett antal gäster som dyker upp med oregelbunden regelbundenhet och har inofficiell status som en sorts maskotar: serietecknaren David Nessle, estradören Mattias Enn, komikern Ina Lundström, diversepysslaren Fredrik af Trampe, ’På spåret’-domaren Fredrik Lindström m fl. Någon eller några av dessa lär även dyka upp i föreställningen, tillsammans med andra pratsamma figurer. Och så kommer gästlistorna att kompletteras med folkkära och välkända personligheter och ibland även gäster med viss sensations- och/eller spektakelfaktor.”

Kalle Lind kallar sig diversearbetare i kulturbranschen. Han är På spåret-finalist, Sommarpratare och samlare av udda fakta om udda företeelser och udda människor. Kalle gör radiohumor (t ex. i ”Fredag i P4/P1” med Susanna Dzamic), driver poddarna ”Snedtänkt”, ”Della Morta” (med Fredrik af Trampe) och ”A du!” (med Jeanette ”Vante” Rosengren), skriver i t ex Sydsvenskan, Expressen och Ica-kuriren och har givit ut runt tjugo böcker, senast ”Karl Gerhard: estradör och provokatör”, ”HasseåTage: humorparet som roade och retade Sverige” och ”Hasse Alfredson: en sån där farbror som ritar och berättar”.

Presskontakt: Peter Jansson, PMJ Artistgruppen, e-post: peter@artistgruppen.se mobil: 070 514 79 00

All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

All Things Live Sweden producerar bland annat Hjälp mig inte, Räkhäst – I huvudet på Per Andersson, Tommy Körberg – Grand Finale, ART, Melodifestivalen, turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery och Eva Dahlgren – samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.

All Things Live är sedan december 2018 den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som Justin Bieber, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.