Himlen runt hörnet fyller 30 år – Lisa Nilsson gör exklusiv konsert på Mosebacketerrassen 7 september

När Lisa Nilssons album “Himlen runt hörnet” fyllde 25 år firades det stort med utsålda kvällar på både Göta Lejon och Mosebacketerrassen – följt av en storslagen turné runt om i landet. Där framförde hon skivans alla låtar från början till slut och bjöd publiken på en otrolig resa genom karriären i urval. I år fyller skivan 30 år och det firas med ett kärt återseende på Mosebacketerrassen.

– Det ska bli fantastiskt att samla hela jubileums-bandet och fira 30 år med Himlen. Vi har knappt fått spela ihop alls under lång tid och efter allt vi gått igenom blir det härligt att få återse vår publik och spela under Stockholms himlavalv igen, hälsar Lisa Nilsson.

Lisa Nilsson slog igenom 1992 med dunder och brak över hela Norden då hon släppte sitt tredje album "Himlen runt hörnet". Några av hennes största hits "Varje gång jag ser dig”, ”Allt jag behöver” och "Himlen runt hörnet” är från genombrottsskivan. Idag har hon med sina skivor och konsertturnéer etablerat sig som en av Sveriges största och mest älskade artister och låtskrivare. Lisa är en artist i ständig utveckling och förändring som aldrig låtit något annat än kärleken till musiken och scenkonsten styra.

Förutom den exklusiva spelningen på Mosebacke så firas 30årsjubileet med att släppa en jubileumsutgåva av “Himlen runt hörnet” – både som LP och CD. Skivan släpps den 26 augusti och kommer finnas till försäljning på Mosebacke under konserten. Förköp går att göra här: https://lisanilsson.ffm.to/him...

Jubileumskonserten äger rum på Mosebacketerrassen den 7 september. Biljetterna släpps imorgon tisdagen den 26 april klockan 10:30 på allthingslive.se/lisa.