Johan Glans sommarturné – succén fortsätter på bioduken under en exklusiv visningshelg!

När biljetterna till Johan Glans sommarturné släppes var det många städer som sålde slut på nolltid och hyllningarna har haglat sedan turnén drog igång. Nu kan vi med stor glädje meddela att Johan Glans standupshow kommer att visas på bio under en exklusiv helg – smygpremiär 28 september på Rigoletto i Stockholm & premiär den 29 september på Filmstaden och övriga biografer runtom i landet.

För första gången på fem år har Johan Glans åkt ut på en stor Sverigeturné och besökt landets somrigaste scener i ett 20-tal orter. I föreställningen får publiken ta del av den humor som gjort Johan älskad av svenska folket – hur han med tvistade beskrivningar av vardagen, träffsäkerhet och skånsk charm får en hel publik att vrida sig i skrattkramp.

Showen är inspelad på Borgholm den 22 juli 2023 och visas på bio mellan 29 september - 1 oktober.

Biljettsläpp 30 augusti kl 09:00. Läs mer på johanglans.se

Om Johan Glans

Johan Glans är en av Sveriges mest älskade och folkkära komiker. Han debuterade som ståuppkomiker 1994 och har sedan dess medverkat i en mängd TV-produktioner och serier, såsom Tror du jag ljuger, Parlamentet, På spåret, Kvarteret Skatan, Ture Sventon, Swedish Dicks och Home Invasion. Utöver detta har Johan medverkat i flertalet standupföreställningar och musikaler.

Med sin turnétrilogi, World tour of Skåne, World tour of Skandinavien och World tour of the world är Johan Glans en av de standupkomiker som sålt flest biljetter i landet. Sedan han år 2018 avslutade sin senaste standupturné har han mestadels jobbat med film och tv, men nu är han tillbaka på den stora livescenen igen – på sin första egna sommarturné någonsin.

Johan Glans har tagit emot flera utmärkelser (däribland Årets Skåning och Karamelodiktstipendiet) och utsetts till Årets manliga komiker två gånger.