Konserten “En liten stund med Moonica Mac” blir film – biopremiär 14 december

Konserten “En liten stund med Moonica Mac” blir film – biopremiär 14 december

I april gjorde Moonica Mac sin enda spelning under våren – en magisk kväll på Södra Teatern i Stockholm som nu får ta plats på bioduken. I filmen "En liten stund med Moonica Mac" blir du inbjuden till en emotionell resa, där ord och musik tillsammans skapar en gripande symfoni av känslor. Från Södra Teaterns scen guidar Moonica Mac tittarna genom de stora och små ögonblicken i livet, där varje ton och varje ord bygger broar mellan dig och artisten.

Filmen har biopremiär den 14 december på utvalda biografer. Biljetter ute nu!

Det finns bara en Moonica Mac och hon lämnar ingen oberörd. Med textrader lika träffsäkra som poetiska och en röst som ofta beskrivs som överjordisk når Moonica Macs toner in på djupet. Nu är hon aktuell med den nya singeln “Historier och liv” och filmen “En liten stund med Moonica Mac” som snart går upp på bio.

Med en övertygelse och omsorg lika stark som melodin själv, tas du i filmen med på en resa genom tid och rum till den odödliga konsertupplevelsen på Södra Teatern. Ingen åskådare går oberörd från denna föreställning. Berättelser från hängivna fans vävs samman på ett ömt och närmast magiskt sätt med Moonica Macs egna texter och musik, och skapar en känslomässig resa som berör djupt och lämnar ett bestående avtryck i hjärtat.

Konsertdokumentären utforskar relationen mellan lyssnare och skapare och tar upp ämnen som kan vara svåra att prata om men som i musiken får leva kvar. Det är en 60 minuter lång berg- och dalbana av känslor – med glädje, hjärtesorg och ömhet.

– Vi har jobbat hårt för att bevara den intimitet och närhet man kan uppleva under en konsert. Som tittare ska man känna att man sitter med i konsertlokalen och hör musiken ringa ut precis som den gjorde på Södra Teatern, säger Alvin Lindblom, filmens regissör.

“En liten stund med Moonica Mac” har biopremiär den 14 december på utvalda biografer. Biljetter finns ute nu hos Filmstaden och Cinecct.

Om Moonica Mac
Sedan debuten 2019 har Moonica Mac med sin unika utstrålning och egna sound skapat sig en självklar plats på den svenska musikscenen. Hennes låtar må ha nåt miljontals streams på Spotify men att möta henne live är något alldeles extra. En stund med Moonica får vem som helst att släppa taget om allt – förutom sången i hennes hjärta och glöden i hennes blick.

År 2021 var hon en av deltagarna i den hyllade säsongen av “Så Mycket Bättre”. Hon har även gjort musikaliska samarbeten med bland annat Amanda Bergman, Sara Parkman och Benjamin Ingrosso. Under 2022 har hon varit på Sverigeturné med “Kom till mig tour” – en turné fylld av längtan och en önskan om att få vara tillsammans. Hon släppte även det hyllade albumet “PART TWO”.

Den 25 april 2023 gjorde Moonica Mac sin enda spelning under våren 2023 på Södra Teatern i Stockholm. Det blev en intim kväll där det organiska och enkla fick gå före det storslagna och magnifika. I en blandning av gamla godingar och tidigare helt osläppt material lät hon tonerna och orden leva ut och vidare.

Nu är hon aktuell med singeln “Historier och liv” som släpptes den 10 november.

Om Alvin Lindblom
Alvin Lindblom är en regissör och fotograf från norra Sverige. Han började utforska filmmakande i ung ålder genom att filma skateboardåkning. Efter en längre paus återvände han till fotografi och filmskapande år 2018.

Alvin har arbetat med olika kommersiella och innehållsproduktioner och samarbetat med flera framstående namn inom den svenska underhållningsbranschen.

Hans regidebut gjorde han med en musikvideo för SYLVE tillsammans med Suicide Zero (Låtsas Som Inget Hänt) under 2019, och sedan dess har han skapat arbete för artister som Miriam Bryant, Thomas Stenström, Newkid med mera. Under hösten 2021 påbörjade han arbetet med sin debutkortfilm "TOMRUMMET," en hyllning till hans far som avled tidigare samma år.

Alvins vision är att fortsätta skapa meningsfulla berättelser som väcker tankar och reflektion.