Lena Philipsson gör sex extraföreställningar på Rondo i april

Lena Philipsson gör sex extraföreställningar på Rondo i april

Publik- och kritikersuccén ”Jag är ingen älskling” spelas just nu för utsålda hus på Rondo i Göteborg. Tack vare stor efterfrågan har Lena Philipsson bestämt sig för att göra sex extraföreställningar under fyra dagar i april. Biljetterna släpps idag kl 9.00.

- Så kul att det går så bra! Älskar Göteborg! Hoppas vi ses!, hälsar Lena Philipsson.

”Jag är ingen älskling” är ännu en stor framgång för Lena Philipsson på Rondo. Den genuina och kärleksfulla föreställningen har höjts till skyarna i media. ”Känslosamt. Utlämnande. Roligt. Hitlåtar. En sångröst som bara blir bättre och mer innerlig. Den här showen är ljuvlig. Det bästa Lena Philipsson har gjort” skrev Aftonbladet efter premiären på Cirkus i Stockholm våren 2016 och gav showen högsta betyg. Efter premiären på Rondo i slutet av januari så skrev GP - "Lena Philipsson har aldrig varit närmare, roligare, ärligare, modigare - aldrig bättre än så här” och gav 4 av 5 fyrar.

Sista föreställningen på Rondo var inplanerad till den 8 april men tack vare stor efterfrågan släpps det nu biljetter till sex extraföreställningar den 21, 22, 28 och 29 april.

"Jag är ingen älskling" har musiken i fokus och strålkastarljuset riktas mot Lena Philipsson vid pianot. Det är är en varm och kärleksfull show som blandar nya låtar med klassiska hits och känslosamma partier med pampiga crescendon. Lena Philipsson står själv för manus och till sin hjälp på scen har hon ett svängigt sexmannaband. Showen är regisserad av Emma Bucht ("En man som heter Ove", "Bullets over Broadway", "Bröderna Luuk") och Helena Dillén (Grammis, Polarprisgalan) har gjort scenografin.

Extraföreställningar ”Jag är ingen älskling”
21 april kl 20.00
22 april kl 15.00 och 20.00
28 april kl 20.00
29 april kl 15.00 och 20.00

Skrivet om föreställningen
4 fyrar

”Så modigt och snyggt, Lena PH!”
Göteborgs-Posten

5 plus
”Showen är ljuvlig – det bästa hon gjort”
Aftonbladet

4 getingar
"Hon är fortfarande publikens älskling."
Expressen

4 stjärnor
"Publiken älskar henne, tydligt och ljudligt"
Corren