Lena Philipsson förlänger sin höstturné med föreställningen "Jag är ingen älskling"

Lena Philipssons hyllade show ”Jag är ingen älskling” har precis avslutat en utsåld säsong på Rondo i Göteborg som hade närmare 40 000 besökare. På allmän begäran åker succén ut på vägarna igen till hösten, vilket offentliggjordes i mars. Nu har fler föreställningar tillkommit i Eksjö, Karlskrona och Stockholm. Biljetterna släpps idag

”Jag är ingen älskling” hade premiär i början av 2016, därefter åkte Lena ut på en omfattande och totalt utsåld Sverigeturné under hösten. Under våren 2017 har hon spelat för utsålda hus på Rondo i Göteborg där showen setts av närmare 40 000 personer och på allmän begäran åker succén ut på vägarna igen i höst. Den 29 september är det premiär för en höstturné som innefattar femton städer runt om i landet och avslutas med fyra föreställningar på Rival i Stockholm mellan den 8-11 november.

Den genuina och kärleksfulla showen "Jag är ingen älskling" har höjts till skyarna i media. ”Det bästa Lena Philipsson har gjort” skrev Aftonbladet efter premiären på Cirkus i Stockholm våren 2016 och gav showen högsta betyg. Efter premiären på Rondo i slutet av januari i år så skrev GP – "Lena Philipsson har aldrig varit närmare, roligare, ärligare, modigare – aldrig bättre än så här” och gav 4 av 5 fyrar.

"Jag är ingen älskling" har musiken i fokus och strålkastarljuset riktas mot Lena Philipsson vid pianot. Det är en varm och kärleksfull show som blandar nya låtar med klassiska hits och känslosamma partier med pampiga crescendon. Lena Philipsson står själv för manus och till sin hjälp på scen har hon ett svängigt sexmannaband. Showen är regisserad av Emma Bucht ("En man som heter Ove", "Bullets over Broadway", "Bröderna Luuk") och Helena Dillén (Grammis, Polarprisgalan) har gjort scenografin.

Turnéplan "Jag är ingen älskling" hösten 2017
29 september – Västerås, Västerås Konserthus
6 oktober – Luleå, Kulturens Hus
7 oktober – Umeå, Idunteatern
8 oktober – Gävle, Gävle Konserthus
13 oktober – Karlstad, Karlstad CCC
14 oktober – Eskilstuna, STIGA Sports Arena
15 oktober – Nyköping, Rosvalla
20 oktober – Falun, Jalas Arena
21 oktober – Örebro, Conventum Arena
22 oktober – Linköping, Linköping Konsert & Kongress
27 oktober – Malmö, Slagthuset
28 oktober – Helsingborg, Helsingborg Arena
29 oktober – Uppsala, Uppsala Konsert & Kongress
4 november – Eksjö, Olsbergs Arena (extra matinéföreställning 16.00)
5 november – Karlskrona, Konserthusteatern (extra matinéföreställning 15.00)
8 november – Stockholm, Rival
9 november – Stockholm, Rival
10 november – Stockholm, Rival (extra)
11 november – Stockholm, Rival (extra)

Pressröster om Lena Philipssons "Jag är ingen älskling”
”Showen är ljuvlig – det bästa hon gjort”
Aftonbladet, betyg 5

"Hon är fortfarande publikens älskling."
Expressen, betyg 4

”Så modigt och snyggt, Lena PH!”
Göteborgs-Posten, betyg 4

"Publiken älskar henne, tydligt och ljudligt"
Corren, betyg 4

Biljetter
Biljetter säljs via Blixten.se samt lokala återförsäljare.

För mer information vänligen kontakta
Sandra Nordin, Blixten & Co, 0706-973959, sandra@blixten.se