Lena Philipsson på omfattande turné våren 2022

Lena Philipsson på omfattande turné våren 2022

Lena Philipsson behöver ingen närmare introduktion. Förra sommaren gav hon ut sitt trettonde soloalbum ”Maria Magdalena” och det är med det i bagaget, blandat med massor av äldre låtar, som Lena åker på turné under våren 2022. Biljetterna släpps den 21juni kl. 10.00 via blixten.se/lena-philipsson

- Jag ser jättemycket fram emot att åka ut på en stor turné igen och bland annat spela låtarna från senaste albumet ”Maria Magdalena”. Det blir mycket musik, gammalt och nytt. Jag kommer även jobba med bilder och videor eftersom det är ett genomgående tema kring senaste skivan. Hoppas vi ses!, hälsar Lena Philipsson.

Lena Philipsson - piano & sång
Jonas Pomo - keyboard
Petter Gunnarsson - bas
Janne Robertsson - trummor
Jocke Backman - gitarr

Lena Philipssons konserthusturné har premiär i Norrköping den 25 februari 2022 därefter besöker hon bland annat Växjö, Malmö, Stockholm, Göteborg, Skellefteå, Luleå och Karlstad.

Turnéplan

Fre 25 feb – Norrköping, De Geerhallen
Lör 26 feb – Växjö Konserthus
Tors 3 mars – Halmstad Teater
Fre 4 mars – Linköping, Konsert & Kongress
Lör 5 mars – Malmö Live
Sön 6 mars – Västerås Konserthus
Tis 8 mars – Stockholm, Cirkus
Lör 19 mars – Jönköping Konserthus
Sön 20 mars – Göteborgs Konserthus
Tors 31 mars – Skellefteå, Sara Kulturhus
Fre 1 april – Sundsvall, Tonhallen
Lör 2 april – Umeå, Idun
Sön 3 april – Luleå, Kulturens Hus
Fre 8 april – Helsingborg Arena
Lör 9 april – Örebro, Conventum Kongress
Sön 10 april – Kalmarsalen
Fre 22 april – Borås, Åhaga
Lör 23 april – Varberg, Arena Varberg
Fre 29 april – Karlstad, CCC

För mer information eller intervjuförfrågningar vänligen kontakta press@blixten.se

Blixten & Co representerar ett 90-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, Störst av allt, En kväll med Petter, Mia Skäringer-No more fucks to give, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Tomas Andersson Wij, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery, STOR.

Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.