Lisa Nilssons Sverigeturné förlängs med fem nya spelningar i sommar

Lisa Nilssons Sverigeturné förlängs med fem nya spelningar i sommar

Hyllningarna haglar över Lisa Nilssons Nordenturné. Aftonbladet tycker att hon åter visar "vilken fullödig artist hon är”, Göteborgs-Posten anser att hon är "en av landets absolut bästa sångerskor alla kategorier" och Sundsvalls Tidning skriver att publiken får “uppleva något alldeles extra”. 30 000 personer har varit och sett vårens spelningar och nu är det klart att det blir en fortsättning med fyra nya konserter i augusti i Stockholm, Falkenberg, Uppsala och Furuvik. Dessutom gör Lisa Nilsson en exklusiv jazzspelning tillsammans med Erik Söderlind den 13 juli i Brantevik och en festkonsert till minne av Olle Adolphson den 2 maj på Stockholms Konserthus. Biljetterna till sommarspelningarna släpps imorgon den 8 april klockan 10:00.

Succéerna avlöser varandra för Lisa Nilsson. I höstas medverkade hon i TV4:s populära program "Så mycket bättre” med flera miljoner tittare och i december gav hon ut det framgångsrika samlingsalbumet "Ingen gör det bättre” som har ungefär 20 miljoner lyssningar på Spotify.

Nu är en av landets mest älskade artister ute på en stor Nordenturné som hyllas i media och som setts av 30 000 personer. De sista sex konserterna på turnén går av stapeln på Rival i Stockholm i april och alla är utsålda. Idag utannonseras dessutom att turnén förlängs med fem spelningar i augusti.

– Det här blir konserter som har ett ben i nostalgin, ett i jazzen, ett i soul-popen och ett i livets evinnerliga relationsdrama, hälsar Lisa Nilsson.

Som en extra bonus ger Lisa Nilsson en exklusiv jazzkonsert den 17 juli på “Jazz under stjärnorna”-festivalen i Brantevik. Spelningen görs med jazzgitarristen Erik Söderlind och ett band bestående av Chris Montgommery på trummor och Niklas Fernqvist på bas. Tillsammans framför de guldkorn från den svenska, amerikanska och brasilianska låtskatten tillsammans med utvalda låtar från deras egna repertoarer.

Den 2 maj medverkar Lisa Nilsson även på en festkonsert till minne av Olle Adolphson på Stockholms Konserthus. Allt överskott går till Olle Adolphsons minnesfond som stödjer viskonsten med pris och stipendium. Förutom Lisa Nilsson medverkar även bland andra Tommy Körberg, Anna-Lotta Larsson och Monica Dominique.

Biljetterna till spelningarna i augusti släpps imorgon 8 april klockan 10:00.

Turnéplan Lisa Nilsson 2016
8 april – Stockholm, Rival 19:30 – UTSÅLT
9 april – Stockholm, Rival 16:00 – UTSÅLT
9 april – Stockholm, Rival 19:30 – UTSÅLT