Magnus Uggla, Miss Li och Petter på turné sommar - premiär 2 juli

Magnus Uggla, Miss Li och Petter på turné sommar - premiär 2 juli

Varken Magnus Uggla, Miss Li eller Petter behöver någon närmare presentation. Tillsammans har de sålt miljontals skivor, uppnått hundratals miljoner streams och varit flitigt turnerande artister under en herrans massa år. Under förra sommaren lärde de känna varandra riktigt ordentligt i och med TV-succén ”Så mycket bättres jubileumssäsong”, då trion stod värdar för varje program. Nu är det klart att de åker ut på en turné i sommar med start i Stockholm den 2 juli. Biljetterna släpps fredagen den 7 februari kl. 10.00.

- Det kommer bli magiskt att få dra ut på vägarna tillsammans med Petter och Uggla i sommar. Jag älskade att spendera så mycket tid med dem på Gotland förra året och är jätteglad att få göra detta ihop med dem, hälsar Miss Li.

I höstas firade Så mycket bättre 10 år genom att bjuda tillbaka välkända artister från tidigare säsonger, och med Petter, Miss Li och Magnus Uggla i spetsen blev det såklart ännu en succé. I sommar sluter trion upp igen och ger sig ut på sommarturné.

- Det kommer bli en episk turnésommar med värme, drag och handsprit, fortsätter Petter.

Turnén startar på Skansen i Stockholm den 2 juli och fortsätter därefter vidare ut i Sommarsverige och stannar till i Vadstena, på Öland, Varberg, Rättvik, Helsingborg, Huskvarna, Göteborg, Piteå, Skövde och Uppsala.

- Det var tre år sen sist och jag är sjukt rastlös, avslutar Magnus Uggla.

Biljetterna släpps imorgon kl. 10.00.

Turnéplan
2 juli – Stockholm, Skansen
​11 juli – Vadstena, Vadstena Slott
​13 juli – Öland, Borgholms Slottsruin
​24 juli – Varberg, Societetsparken
​25 juli – Rättvik, Dalhalla
​6 augusti – Helsingborg, Sofiero Slott
​7 augusti – Huskvarna, Folkets Park
​8 augusti – Göteborg, Trädgårdsföreningen
​21 augusti – Piteå, Pite Havsbad
​22 augusti – Skövde, Boulognerskogen
​28 augusti – Uppsala, Botaniska Trädgården

Turnén presenteras av Blixten & Co och Live Nation.

Kort om Miss Li
Miss Li har under de senaste 10 åren tagit en välförtjänt plats som en av våra mest folkkära artister och i höstas gjorde hon supersuccé i Så mycket bättre. Just nu jobbar Miss Li – tillsammans med sin låtskrivarkompanjon Sonny Boy Gustafsson – flitigt i studion, både med eget material och med låtar till världsartister – men som en naturlig, högenergisk och mycket begåvad liveakt är det svårt att hålla sig borta från vägarna allt för länge. Till våren är det dags att möta Sverige igen under en egen turné som i stort sett redan är utsåld.

Kort om Petter
​Petter har verkat i musikens tjänst i över 20 år. Med hela 14 fullängdsskivor i sin repertoar har han sålt ut turnéer, storslagna konserter och svettiga klubbkvällar landet över. I februari är det premiär för Petters sprillans nya turné – ”En kväll med Petter” – en konserthusturné med helt nytt låtmaterial där publiken tas med på Petters resa genom musiken, livet och alla känslor & element som tagit honom dit han är idag, ackompanjerat av en orkester.

Kort om Magnus Uggla
Magnus Uggla har levererat hits under 40 år, sålt 23xPlatina och haft sjukt många listettor. Trots detta har hans tidigare shower alltid baserats på ny musik, ”ingen gammal skåpmat”, för att citera Uggla själv. Det var tre år sedan Uggla senast var ute på sommarturné, så nu är det hög tid att åka ut på vägarna igen.

Biljettinformation
Biljetterna släpps den 7 februari kl. 10.00 via ​ticketmaster.se förutom i Rättvik/Dalhalla som säljs via nortic.se

För mer information vänligen kontakta
PR -> Sandra Nordin, Blixten & Co, sandra@blixten.se
​PR -> Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se
​Marknadsföring -> Kim Halling, Live Nation, kim.halling@livenation.se
​Marknadsföring -> Anna-Clara Olofsson, Live Nation, anna-clara.olofsson@livenation.se

Blixten & Co representerar ett 80-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, humorgruppen Stallet-Måndagsklubb på Rival, Mia Skäringer-No more fucks to give, Lola, Eric Gadd-OMG, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Petter, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Moto Boy, Linn Koch-Emmery, STOR.

Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.