Malena Ernman med Tommy Körberg på Dalhalla

Malena Ernman med Tommy Körberg på Dalhalla

För sjunde året i rad intar operastjärnan Malena Ernman Dalhalla i sommar. I år gästas hon av Tommy Körberg och för den musikaliska inramningen står Svenska Stråkensemblen och några av Sveriges bästa instrumentalister som bland andra Mats Bergström och Janne Bengtson. Tillsammans bjuder de på två helkvällskonserter 11 och 12 juli. Biljetterna släpps imorgon fredag.

Malena Ernman på Dalhalla har blivit något av en svensk sommartradition och nästan 40 000 människor har hittills upplevt hennes konserter på det gamla kalkbrottet utanför Rättvik. Tidigare år har Malena gästats av musikaliska storheter som bland andra Martin Fröst, Georg Riedel, Kalle Moraeus, Lill Lindfors, Nils Landgren och den franska barockorkestern Ensemble Matheus. I sommar delar hon scen med Tommy Körberg.

– Jag nyper mig i armen varje år! Det är så förbaskat kul att få möjligheten att jobba tillsammans med Sveriges bästa musiker och artister. På en av världens vackraste arenor dessutom! Dalhalla är årets
höjdpunkt för mig och jag vill att publiken ska känna att dom får vara med om nånting unikt. Nånting som bara kan hända där och då, säger Malena Ernman.

Biljetter till de två kvällarna släpps fredagen den 12 december och säljs via Blixten.se, Dalhalla.se och på telefon Nortic 0455-61 97 00, Siljan turism 0248-79 72 00 och Visit Södra Dalarna 0771-62 62 62.

För mer information kontakta gärna:

Vera Tjärnå
Blixten & Co
vera@blixten.se

Jill Sand
Dalhalla
jill.sand@dalhalla.se

Pressbilder och mer information om Malena Ernman finns på www.blixten.se/malenaernman