Malena Ernman & Lasse Berghagen – Julen är nära, på turné med start i november

Malena Ernman & Lasse Berghagen – Julen är nära, på turné med start i november

För åttonde året i rad beger sig Malena Ernman ut på sin publik- och kritikerrosade klassiska julturné. Årets gästartist är Lasse Berghagen och konserten heter ”Julen är nära”. Enligt tradition bjuds det på en personlig julkonsert där de blandar klassiska julfavoriter med folkmusik, jazz och opera. Turnén besöker femton städer med premiär i Helsingborg den 28 november och avslutas i Kalmar den 20 december. Biljetterna släpps 19 maj.

Två av våra mest folkkära artister beger sig ut på gemensam julturné med start i slutet av november. I en personlig julkonsert bjuder Malena Ernman och Lasse Berghagen, tillsammans med Mats Bergström, Janne Bengtson och Svenska Stråkensemblen, på en personlig och stämningsfull helkväll där klassiska julfavoriter blandas med folkmusik, jazz och opera. ”En julkonsert i världsklass”, ”Det blir inte bättre” och ”Makalöst” är tre exempel ur den eniga hyllningskören i svensk press tidigare år.

Årets turné, den åttonde i ordningen, har premiär den 28 november på Helsingborgs Konserthus och besöker därefter Halmstad, Växjö, Örebro, Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Göteborg, Linköping, Västerås, Sundsvall, Falun, Gävle, Jönköping och Kalmar.

I år är Lasse Berghagen tillbaka som gästartist, han medverkade även 2015.

- Vi klarar oss inte utan varandra!! Skämt åsido, förra året gjorde jag arenor och ishallar och det var fantastiskt kul med så stor publik. Men jag längtade tillbaka till närheten och intimiteten som finns på konserthusen. Och jag vet ingen som är så rolig att jobba med som Lasse. Efter förra turnén så kändes det som vi hade så mycket mer att göra tillsammans. Vi har bara börjat, hälsar Malena.

Turnéplan Malena Ernman & Lasse Berghagen – Julen är nära
28 november – Helsingborg, Helsingborgs Konserthus
29 november – Halmstad, Halmstads Teater
30 november – Växjö, Växjö Konserthus
2 december – Örebro, Örebro Konserthus
3 december – Stockholm, Berwaldhallen
6 december – Uppsala, Konsert & Kongress
7 december – Eskilstuna, Lokomotivet
9 december – Göteborg, Göteborgs Konserthus
10 december – Linköping, Konsert & Kongress
11 december – Västerås, Västerås Konserthus
13 december – Sundsvall, Tonhallen
14 december – Falun, Magasinet
18 december – Gävle, Gävle Konserthus
19 december – Jönköping, Kulturhuset SPIRA
20 december – Kalmar, Kalmarsalen

Biljettinformation
Biljetterna släpps den 19 maj via blixten.se/malenaernman eller lokala återförsäljare.

Finns att hämta på MyNewsdesk http://www.mynewsdesk.com/se/blixtenco/

Vänligen kontakta Sandra Nordin, Blixten & Co, 0706-973959, sandra@blixten.se