Malena Ernman till Dalhalla för 11:e sommaren i rad – gästas av Lisa Nilsson och Så som i himmelen-kollegorna Philip Jalmelid & Kristin Lidström!

I fjol firade Malena Ernman 10 år med sina årliga sommarkonserter i det gamla kalkbrottet Dalhalla. Tillsammans med Helen Sjöholm, Sarah Dawn Finer och Nils Landgren trollband Malena över 14 000 personer under 3 sommarvarma kvällar i juli. 2019 blir inget undantag, då Malena återvänder med gästerna Lisa Nilsson och de två Så som i himmelen-kollegorna Philip Jalmelid och Kristin Lidström. Biljetterna släpps imorgon, den 7 december!

Malena Ernmans sommarkonserter utanför Rättvik har med sina 10 år i rad blivit en mycket uppskattad tradition hos såväl publik, press och artistkollegor. I olika konstellationer har Malena på Dalhalla setts av över 88 000 personer sedan 2009. Konceptet hyllades förra året som "en underbar form" i Aftonbladet (4+) och precis som föregående år är formen sig lik och med nya gästartister.

- Jag har sagt det förut, men Dalhalla är årets höjdpunkt för mig. Och i år har jag ju med mig tre alldeles otroliga musiker från både jazz- och musikalvärlden. Men vi har gemensamt att vi älskar bra musik, och det ska bli hur roligt som helst att få röra sig fritt mellan allt från barockopera och folkmusik till pop, musikal, you name it. Dalhalla är en magisk och fantastisk plats och varje år är jag så tacksam över att vi får komma tillbaka, hälsar Malena Ernman.

Lisa Nilsson kräver ingen vidare presentation. Hon är en av Sveriges största musiker och har sedan tidigt 90-tal gått i spetsen för svensk soul- & jazzmusik. För knappt en månad avslutade Lisa Nilsson en rikstäckande jubileumsturné för skivan ”Himlen runt hörnet” som sågs av över 30 000 personer, och den 14 februari är det premiär för hennes egna föreställning ”Kvinnan som är jag” på Rival i Stockholm. Nu står det dessutom klart att hon gästar Malena Ernman under två kvällar i juli!

Philip Jalmelid och Kristin Lidström är två av Malenas artistkollegor från den enormt hyllade musikaluppsättningen av ”Så som i himmelen” på Oscarsteatern. Föreställningen plockade högsta poäng i Aftonbladet och kallades ”stark och suverän” av Dagens Nyheter. Philip Jalmelid prisades igår, den 5 december, för ”årets prestation” av Sällskapet Stallbröderna. Kristin Lidström är med sin blyga ålder om 27 år redan mer rutinerad än de flesta och har utöver sin medverkan i Så som i himmelen bl.a. spelat i ”Kristina från Duvemåla” och ”Les Misérables”.

I vanlig ordning backas gästartisterna upp av Svenska Stråkensemblen tillsammans med några av Sveriges främsta musiker som bl a Mats Bergström och Janne Bengtsson. Biljetterna släpps imorgon, den 7 december!

Malena Ernman med Lisa Nilsson, Philip Jalmelid och Kristin Lidström
Dalhalla lördag 6 juli kl 20:00 och söndag 7 juli kl 17:00

Biljettinformation
Biljetterna släpps den 7 december klockan 10:00 via blixten.se/malenaernman

OBS: Se upp för ohederliga andrahandsförsäljare – vänd dig till arrangören om du är osäker!

Facebook facebook.com/malenaernman/
Instagram @malena_ernman
Twitter @Malena_Ernman

För mer information