”Man måste få lira” – Jerry Williams tillbaka på Kajskjul 8 i Göteborg

”Man måste få lira” – Jerry Williams tillbaka på Kajskjul 8 i Göteborg

Jerry Williams är tillbaka på scenen igen i höst. Den 18 september intar Jerry och hans 8-mannaband Kajskjul 8 i Göteborg med ”Jerry Williams – Man måste få lira”. Biljetterna släpps den 30 mars.

Ridån drogs igen för sista gången. Strålkastarna slocknade och de sista, av 250 000, i publiken hade lämnat arenan. ”The Farewell Show” var över. Nu har det snart gått två år.

– Familjen, hunden, kompisarna, gymmet och ishockeyn är okey. Men… FAAN... MAN MÅSTE FÅ LIRA!, säger Jerry Williams

Artister är som cirkushästar. De måste få trampa i manegen. Nu är det dags igen. Att få känna sitt eget band knuffa på i ryggen och stå inför en publik. Inget kan vara bättre.

Jerry Williams spelade för utsålda hus på Kajskjul 8 våren 2012 och i höst är han alltså tillbaka på scenen tillsammans med sitt 8-mannaband. Precis som då blir det lite avskalat, personligt och laddat med favoritlåtar. Och det blir ett efterlängtat återseende.

– Vi är otroligt glada över att ha Jerry Williams hos oss igen. Han är en helt fantastisk artist, genuin och äkta, som verkligen får med sig publiken och bjuder på sig själv. Vi längtar efter att få ta emot Jerry och hans grymma musiker, och få bjuda alla på en skön höst i rockens tecken här hos oss, säger Ulrika Kvarnhult, VD på Kajskjul 8.

”Jerry Williams – Man måste få lira” har premiär på Kajskjul 8 i Göteborg fredagen den 18 september och kommer att spelas torsdag-lördag till och med den 19 december. Biljetterna släpps måndagen den 30 mars på www.kajskjul8.se

För mer information, kontakta:

Vera Tjärnå
Blixten & Co
vera@blixten.se

Madeleine Kurtsdotter
marknadschef Kajskjul 8
madeleine.kurtsdotter@kajskjul8.se

Pressbilder finns på www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

”Jerry Williams – Man måste få lira” presenteras av Blixten & Co och Ringside Event i samarbete med Kajskjul 8.