Melodifestivalen är tillbaka igen – snart släpps biljetterna till turnén 2023!

Melodifestivalen är tillbaka igen – snart släpps biljetterna till turnén 2023!

Vissa nyheter är goda nyheter. Som att Melodifestivalen återigen gör sig redo att tända sin stora kärlekslampa, sprida musik och med målet att göra vårt avlånga land lite ljusare och lite varmare. Melodifestivalturnén 2023 startar den 3 februari i Göteborg, åker sedan vidare till Linköping, Lidköping, Malmö och Örnsköldsvik för att slutligen avslutas i Stockholm den 11 mars. Biljettsläpp tisdag den 1 november kl 10.00 via allthingslive.se.

Alla som varit på plats vet om det. Att uppleva Melodifestivalen live liknar inte något annat. Bland glitter, ballonger och hemmagjorda skyltar spelar publiken en aktiv roll i skapandet av vad som utan tvekan blivit hela Sveriges största folkfest. Jublet, spänningen, stämningen, den episka showen – allt det där som bara anas hemma i TV-soffan – är inget annat än ren magi i de proppfyllda arenorna. Missa inte chansen att sitta i publiken när den bekanta signaturen ljuder och årets charmiga programledare Farah Abadi och Jesper Rönndahl leder oss – när vi tillsammans skapar minnen för livet.

Melodifestivalturnén 2023 kommer vara i samma städer som var planerat 2022 då turnén blev framflyttad, det vill säga Göteborg, Linköping, Lidköping, Malmö, Örnsköldsvik och Stockholm. De som har valt att behålla sina biljetter från den framflyttade turnén 2022 kommer få information om biljetterna separat via mail.

Även om det är något alldeles speciellt att vara med i direktsändningarna på lördagskvällarna är de tidiga matinéföreställningarna en fantastisk fest för barnfamiljen – fredagarnas genrep är bästa sättet för de som vill se bidragen först av alla och få ta del av folkfesten på ett helt unikt sätt.

Biljetterna till Melodifestivalturnén 2023 släpps den 1 november kl 10.00 via allthingslive.se. Den auktoriserade biljettdistributören är Ticketmaster.se.

Melodifestivalturnén 2023 kommer till följande platser:

Göteborg, Scandinavium

Fredag 10 mars - Genrep
Lördag 11 mars - Matinégenrep
Lördag 11 mars - Final

All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

All Things Live Sweden producerar bland annat Hjälp mig inte, Räkhäst – I huvudet på Per Andersson, Tommy Körberg – Grand Finale, ART, Melodifestivalen, turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery och Eva Dahlgren – samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.

All Things Live är sedan december 2018 den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som Justin Bieber, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.