Nause på turné i sommar

Nause på turné i sommar

Förra året levererade Nause en av årets största låtar med sin singel ”Dynamite” som streamades över 100 miljoner gånger. Den 2 juni släpps uppföljaren ”Summer Hangover” men redan ikväll inleder duon sin turnésommar på Distortion i Köpenhamn. Senare i sommar besöker de bland annat Bråvalla, Uport och Göteborgs Kulturkalas.

Duon Nause släppte singeln ”Dynamite” som blev en av förra årets största låtar och har till dags dato streamats över 100 miljoner gånger. Låten fick inte bara fäste i Sverige, där den toppade både Spotify (peak #8) och radiotopplistan (peak #18) under flera veckors tid, utan tog sig även in på den globala Spotify topplistan. I slutet av förra året låg den dessutom topp 20 på både Billboard US Hot Dance/Electronic Songs och Club Chart UK.

Barndomsvännerna Jacob Criborn och Leonard Scheja var tidiga att göra sig ett namn i housevärlden. År 2011-2012 släppte de danssuccéerna ”Made Of” och ”Hungry Hearts” med vilka de gjorde sig förtjänta av både Grammis -och P3 Guldnomineringar. De gjorde sitt allra första TV framträdande på P3 Guldgalan i januari, spelade på den svenska festivalen (Stockholm, CA) som hölls i LA i oktober samt på Youtubes stora årliga fest i New York.

Den 2 juni släpper Nause uppföljaren ”Summer Hangover” där norska artisten OMVR sjunger. Det är en dansant poplåt som med säkerhet kommer spelas flitigt på dansgolv världen över i sommar. Ikväll påbörjar de sin turné på Distortion i Köpenhamn.

- Vi ser otroligt mycket fram emot att ge oss ut i Sommarsverige! Det blir första gången vi kör både live och DJ, det känns sjukt spännande, vad kul det ska bli!, hälsar Nause.

Turnéplan
31 maj – Köpenhamn, Distortion
16 juni – Uddevalla, Solid Sound
30 juni – Västerås, Västerås Cityfestival
1 juli – Norrköping, Bråvalla
8 juli – Oskarshamn, Latitud 57
19 juli – Visby, Kallis
28 juli – Hudiksvall, Hudikkalaset
5 augusti – Ulricehamn, Uport
18 augusti – Göteborg, Göteborgs Kulturkalas
25 augusti – Lillestrøm, FORZA
26 augusti – Stockholm, The Music Run
Fler datum tillkommer

facebook.com/nauseofficial/

Instagram @nause

Twitter @nausemusic

Spotify Nause

Biljettinformation
Biljetter säljs via blixten.se/nause samt lokala återförsäljare.

mynewsdesk.com/se/blixtenco/nause

För mer information vänligen kontakta
Sandra Nordin, Blixten & Co, 0706-973959, sandra@blixten.se