Newkid gör exklusiv spelning på Berns i Stockholm den 10 april – biljetterna släpps idag!

Newkid gör krispig pop-R&B och har omnämnts som ”den starkast lysande stjärnan på den genrehimlen”. I september 2019 släpptes singeln ”Mi Amor” och mot slutet av 2019 hade Newkid, eller Alex Ferrer, gjort över 40 turnéstopp landet över med sin platta ”SS/AW18” – inklusive sin allra första headlinespelning på Vasateatern i Stockholm. Idag står det klart att den flitigt studioarbetande Newkid gör ett exklusivt gig på Berns i Stockholm den 10 april – biljetterna släpps idag klockan 10:00!

Newkid har sedan återkomsten till musikscenen 2017 snabbt klättrat till toppen av R&B-täppan – fyra singelsläpp, två EP:s och ett album har hunnits med och tillsammans ådragit sig över 35 miljoner streams på Spotify. Just nu arbetar Newkid hårt i studion – ny musik kommer redan i februari, och han jobbar för fullt med att färdigställa ett nytt album.

Med plattan SS/AW18 i ryggen har Newkid turnerat flitigt i hela Sverige, och vunnit publikens hjärtan gång på gång med sina stilsäkra framträdanden och kreativa scenproduktion. Ingenting görs halvhjärtat och vartenda element planeras in i minsta detalj. Under sin första headlinespelning på Vasateatern i Stockholm delade Newkid scenen med ett stort moln som stod för en effektfull inramning och belysning under giget. Det blev en mycket speciell kväll för alla som var där, och idag släpps biljetterna till ett datum på Berns, den 10 april, då Newkid ännu en gång utlovar någonting alldeles extra:

- På Vasateatern lovade jag något ni aldrig hade sett förut. Och det höll jag. Den här gången är samma fast dubbelt så stort. Jag håller på och bygger vidare på någonting nu som kommer blow your mind, säger Newkid.

Newkid spelar på Berns den 10 april och biljetterna släpps idag via www.blixten.se/newkid.

Följ Newkid

Biljettinformation
Biljetter säljs via blixten.se/newkid samt lokala återförsäljare.

För mer information vänligen kontakta
Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se 070-840 90 18

Regioner

Blixten & Co representerar ett 80-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, humorgruppen Stallet-Måndagsklubb på Rival, Mia Skäringer-No more fucks to give, Lola, Eric Gadd-OMG, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Petter, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Moto Boy, Linn Koch-Emmery, STOR.

Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.