Ny chans att fixa bästa platserna till Filip och Fredrik i Ericsson Globe

Ny chans att fixa bästa platserna till Filip och Fredrik i Ericsson Globe

Lagom till påvens stora högtid påsken lägger Filip och Fredrik i ännu en växel i #jaktenpåpåven. Filip och Fredriks mål är att tillsammans med sina fans slå Påvens rekord för sittande publik på Ericsson Globe (14 000) i samband med sin stora podcast-fest den 5 juni. Som en påskpresent till sina podcast-lyssnare berättade Filip och Fredrik i det senaste avsnittet att det nu släpps ytterligare 500 biljetter till absoluta topplatser på parkett. Dessutom öppnas företagslogerna upp för kompisgäng och firmafester, platser i sportlogerna görs tillgängliga och parbiljetter släpps till nya lyssnarplatser. ”The Last Waltz – Filip och Fredriks podcast #200 live i Ericsson Globe” kommer bli en mäktig folkfest och det enda sättet att uppleva det är på plats i Ericsson Globe.

Som årets mest prisvärda påskägg släpps nu 500 av de absolut bästa platserna till ”The Last Waltz – Filip och Fredriks podcast #200 live i Ericsson Globe” till försäljning för enbart 200 kronor styck. Dessutom släpps parbiljetter till 1 440 lyssnarplatser där publiken kan uppleva det historiska 200:e avsnittet live samtidigt som de följer det som händer på scenen via jumbotronens skärmar. Även parbiljetten med två platser till lyssnarsektionerna kostar 200 kronor. Lösbiljetter släpps till sportlogerna som ligger i anslutning till Eatertainment Club och för kompisgäng eller firmafester öppnas dessutom företagslogerna i Ericsson Globe upp. I företagslogerna finns möjlighet för sällskap på 8-18 personer att äta och dricka samtidigt som de följer podcasten live via ljudsystem.

– Då det är en religiös gigant som vi ska kicka av tronen, så känns det rimligt att dessa nya biljetter släpps just till påsk, den mest religiösa av högtider. Men det gäller att inte såsa till under påsken, för då kommer biljetterna ta slut. Jag räknar med att de är borta när folk återvänder till jobbet nästa vecka, säger Filip Hammar.

När påven Johannes Paulus II firade mässa i Ericsson Globe den 8 juni 1989 lockade han 14 000 personer. Det rekordet siktar Filip och Fredrik på att slå när de intar Globen 25 år senare den 5 juni 2014.

– Det är ett sundhetstecken för svenska folket och hela mänskligheten när påven och den multnande katolska tron får kliva undan för två kvasi-intellektuella giganter. Var med och skapa historia! Nu vänder vi blad för mänskligheten, säger Fredrik Wikingsson.

”The Last Waltz – Filip och Fredriks podcast #200 live i Ericsson Globe” blir det sista avsnittet av Filip och Fredrik populära podcast såsom vi känner den idag. För att få uppleva finalavsnittet gäller det att ta sig till Ericsson Globe den 5 juni, då det endast kommer att framföras live.

Om Filip och Fredrik
Filip Hammar och Fredrik Wikingsson är ett verkligt fenomen inom svensk media. I över tio år har de haft en given plats i tv-tablån och vunnit hela sju Kristallen-priser för sina program och insatser som programledare. Vid sidan om tv har de gjort liveunderhållning med succéförställningen ”Jakten på den försvunna staden” och haft stora framgångar med sin podcast.

Filip och Fredrik har skärskådat mänsklighetens alla hörn i ”Boston Tea Party”, tävlat mot allt och alla i ”Vem kan slå Filip och Fredrik?”, bevakat det amerikanska valet på sitt alldeles egna sätt och gjort förstklassiga talkshows som ”Söndagsparty med Filip och Fredrik” och ”Breaking News”. 2012 och 2013 ledde de Oscarsgalans sändning i svensk tv och sjösatte nya program som "Nugammalt" och "Hissen". Just nu kan vi se duon i nya tv-serien “La Bamba” på Kanal 5, där Fredrik utmanar sin vän Filips syn på sitt eget liv. Filip får bland annat testa att vara predikant, aptränare och mentor åt gängmedlemmar i Compton i Los Angeles.

2010 startade de “Filip och Fredriks podcast” som snabbt blev en av Sveriges mest populära och utsågs både 2011 och 2012 till Sveriges bästa podradio om kultur och nöje. "Filip och Fredriks podcast” har 300 000 lyssnare varje vecka och 2012 spelades det hundrade avsnittet in i ett utsålt Berwaldhallen. 5 juni 2014 firar de sitt 200:e podcastavsnitt med ett stort firande i Ericsson Globe i Stockholm.

2014 är Filip och Fredrik också aktuella med en dokumentär om det somaliska bandylandslaget från Borlänge. Filmen planeras ha premiär på bio under sommaren.

Biljetter till ”The Last Waltz – Filip och Fredriks podcast #200 live i Ericsson Globe”
Blixten.se, Stockholm Globe Arenas biljettkassa 077-131 00 00 och axs.com

www.blixten.se/filipofredrik