Ny VD på Blixten & Co - Henrik Berndtson

Ny VD på Blixten & Co - Henrik Berndtson

Idag kan vi meddela att Leif ”Blixten” Henriksson lämnar över VD-posten för Blixten & Co till Henrik Berndtson. Henrik tillträder som VD den 1 januari 2019 och ”Blixten” fortsätter då att verka inom bolaget som styrelseordförande samt producent.

- Jag lovade mig själv, när jag startade bolaget, att jag skulle kliva av som VD efter tio år. Och nu har det gått tolv så jag har ju redan gått på övertid i två år... Jag har hållit ögon och öron öppna under flertalet år, därför var det extra glädjande att personen fanns internt, samt att Henrik ville ta över stafettpinnen. Henriks kompetens och personlighet kommer göra honom till den perfekta VD:n som utvecklar bolaget och tar det till nästa nivå, säger ”Blixten”.

Henrik Berndtsons titel per idag är Partner and VP Sales & Business Development, med ansvar för nya intäkter och affärer. Detta har Berndtson gjort sedan 2015, samtidigt som han ingick ett delägarskap av Blixten & Co.

Henriks meritlista är både gedigen och lång:
2015-2018 Partner and VP Sales & Business Development Blixten & Co
2012-2015 Affärsutvecklingschef Sport & Strategisk Affärsutveckling TV4-Gruppen
2008-2012 Försäljnings- och Affärsutvecklingschef Stockholm Globe Arenas
2006-2008 Kommersiell projektledare och Teamledare TV4
2001-2006 Sales Director Eventum
1999-2001 Marknadschef Unihoc Sport

Och 2019 börjar med nya möjligheter.

- Vi har ett enormt starkt team på Blixten & Co med sunda värderingar och klädsamt fokus på lönsamhet, vilket ger oss goda förutsättningar att fortsätta uppskattas av artister, kreatörer, arrangörer och näringsliv som samarbetspartner i alla tänkbara och otänkbara projekt. Vår ledningsgrupp är dessutom helt intakt och stödet därifrån är naturligtvis helt avgörande för att vi skall lyckas med våra offensiva målsättningar framöver, avslutar Berndtson.

Henrik Berndtson tillträder som VD den 1 januari 2019.

Eventuella frågor besvaras av
Sandra Nordin, Blixten & Co, 0706-973959, sandra@blixten.se