Nya chanser att se Moto Boy live i sommar och höst!

Nya chanser att se Moto Boy live i sommar och höst!

Det finns nu nya chanser i sommar och höst att se Moto Boy som med sitt nysläppta och hyllade album "Keep Your Darkness Secret” åker ut på Sverigeturné i sommar och Skandinavienturné i höst. Skivan får bland annat 5 av 5 i betyg av Värmlands Folkblad, Corren tycker den "ger rysningar av välmående ända nere i ländryggen” och UNT skriver att nu är "den underbara rösten tillbaka”. Vårens turné blev en publiksuccé som ledde till extrainsatta föreställningar. Sommarens turné drar igång den 12 juli i Skellefteå.

När Moto Boy dök upp på den svenska musikscenen 2006 med sin sakrala sång och självklara utstrålning lämnade han få oberörda. Hans första skivor “Moto Boy” (2008) och "Lost in the call" (2010) togs emot väl av musikrecensenterna och beskrevs som “en hel gosskör i fjäderboa” (SVD) och ett “stort svenskt album” (DI Weekend).

De senaste åren har Moto Boy turnerat utomlands, komponerat musiken till och själv medverkat i teateruppsättningen "Lubiewo - Kärleksön" på Göteborgs stadsteater och turnerat över hela världen som gitarrist med The Cardigans. Under våren 2014 var han dessutom aktuell som en av de medverkande i Wermland Operas uppsättning av “L’Orfeo”.

Hans tredje album, “Keep Your Darkness Secret“, släpptes den 26 mars och är uppbyggt av romantiska melodier, kusligt vackra gosskörer och extatiska crescendos. Albumet är skapat tillsammans med Niko Stoessl (Dave Gahan, Depeche Mode) och medverkar gör bland andra Titiyo, Bengt Lagerberg (The Cardigans, Brothers of End) och Leari (The Ark). Första singeln, kärlekslåten "Someday", släpptes den 15 januari och andrasingeln "Too Young To Know” i början av mars.

Moto Boy är nu aktuell med ny sommar- och höstturné. Framtidslöftet Loren Francis är klart som förband för höstens turné (ej i Jönköping).

Kontakta respektive spelställe för mer information och biljettköp.

Turnédatum sommar
12 juli – Skellefteå, Trästocksfestivalen
24 juli – Landskrona, Sofia Albertina Kyrka
27 juli – Henån, Slussens Pensionat