Nypremiär för Jerry Williams på Scalateatern – hyllade showen ”Man måste få lira” tillbaka

Efter en lyckad sommarturné är Jerry Williams och bandet tillbaka på Scalateaterns scen i Stockholm för en ny säsong med ”Man måste få lira”! Showen hade premiär i Göteborg förra hösten och fick strålande recensioner – ”Osar av spelglädje och rock” skrev Expressens recensent och Aftonbladet menade att ”Jerka lirar rock'n'roll som hans liv hängde på den”. ”Man måste få lira” spelades för utsålda hus på Scalateatern hela våren och får nypremiär imorgon torsdag 22 september.

Det tog bara ett par år efter supersuccén med "The Farewell Show”, som hade premiär i januari 2013 och sågs av 250 000 personer, innan längtan efter scenen och musiken blev för stark. Hösten 2015 var Sveriges rockkung Jerry Williams tillbaka på scen med showen "Man måste få lira” som hade premiär i september 2015 på Kajskjul 8 i Göteborg. I samband med det släpptes även ett nytt album, ”Ghost Rider”, producerat i samarbete med Ian Person från The Soundtrack Of Our Lives.

"Familjen, hunden, kompisarna, gymmet och ishockeyn är okey. Men… fan... man måste få lira!", sa en spelsugen Jerry Williams.

Och spela har han fått, minst sagt. De 38 föreställningarna i Göteborg följdes av 37 föreställningar på Scalateatern under våren och i somras har Jerry varit ute på en lång konsertturné med 17 spelningar. Med nypremiär imorgon 22 september fortsätter ”Man måste få lira” på Scalateatern där showen spelas torsdagar, fredagar, lördagar och utvalda söndagar hela hösten.

”Man måste få lira” är en avskalad, personlig föreställning laddad med favoritlåtar från Jerrys fantastiska 50 år som artist. Med sig på scen har han sitt åttamannaband och tre sångerskor. Föreställningen har hyllats i media med fyror i betyg i såväl Aftonbladet, Expressen och Dagens Nyheter.

Medverkande ”Man måste få lira”:
Jerry Williams
Sång: Paris Renita, Kiralina Salandy och Dinah Yonas
Keybord/music director: Svante Persson
Gitarr/sång: Matte Lagerwall
Trummor: Nicci Notini Wallin
Bas/sång: Kaj Söderström
Gitarr: Staffan Astner
Sax: Wojtek Goral
Sax: Tomas Jonsson
Trumpet: Martin Lood
Regi: Göran Appelkvist

Pressröster om showen:
"Spelglädjen. Energin. Publikkontakten. (...) Jerka lirar rock'n'roll som hans liv hängde på den"
Aftonbladet, 4 plus

”Osar av spelglädje och rock”
Expressen, 4 getingar

”Williams utstrålar engagemang, koncentration och enorm kärlek till den tidiga rock’n’rollens ursprungliga kraft”
Dagens Nyheter, betyg 4

"Jerry Williams drivs av en inre rockvulkan (...) Det är fullt ställ från första takten"
Göteborgs-Posten

Speldatum:
Se www.blixten.se/jerrywilliams för hela höstens spelschema.

Pressbilder:
Pressbilder finns att ladda ner här

Biljetter:

Biljetter säljs via Blixten.se och Scalateatern.se, tel 08-14 35 75.

För mer information kontakta gärna:

Vera Tjärnå
Blixten & Co