Nypremiär för Orups succéshow Viva La Pop

Nypremiär för Orups succéshow Viva La Pop

I morgon är det nypremiär för Orups storslagna show “Viva La Pop” på Hamburger Börs i Stockholm. Popkungen inleder det nya året som en av landets hetaste artister efter den hyllade insatsen i TV4:s "Så mycket bättre”, det nysläppta albumet “Viva La Pop – Det bästa med Orup” och nya singeln "Främling” som gick direkt in på Svensktoppen. Dessutom var "Viva La Pop” utsåld hela hösten och showen hyllades som en "triumfresa” (SVD), "kärlek till ren pop” (DN) och ”dansande nära högsta betyg” (Aftonbladet).

Den pampiga showen "Viva La Pop” är proppfylld av tidlösa popklassiker. Orup bjuder på en imponerande hitkavalkad som sträcker sig från genombrottet i slutet av 80-talet via tio studioalbum fram till höstens uppmärksammade medverkan i "Så mycket bättre” på TV4. "Viva La Pop" är redan en stor framgång med över 50 000 sålda biljetter och nyligen utannonserades en förlängning av vårsäsongen med 19 nya föreställningar.

Imorgon fredag 16 januari är det nypremiär för "Viva La Pop” på Hamburger Börs i Stockholm. Showen spelas fram till den 16 maj. Se alla speldatum här: www.blixten.se/orup

“Viva La Pop” är en samproduktion mellan Blixten & Co, Hamburger Börs Production och Roxy Recordings.

Pressröster om ”Viva La Pop”
"en kärlek till ren pop, befriad från kladdig självupptagenhet”
/DN, betyg 4 av 5

"dansande nära högsta betyg”
/Aftonbladet, betyg 4 av 5

"Frågan är om Orup någonsin varit mer underhållande än vad han är i höstens soulfyllda hitföreställning”
/Expressen, betyg 4 av 5

"raden av hits är inget annat än imponerande”
/SvD

”Orup från hans allra bästa sida”
/UNT

Biljettinfo
Biljetterna säljs via Blixten.se, Hamburgerbors.se och Showtic.se.

www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

Presskontakt: