Petter gör öppna föreläsningar på Rival 14-15 september - #kulpåvägen

Petter gör öppna föreläsningar på Rival 14-15 september - #kulpåvägen

Petter har under flera år åkt landet runt och föreläst på olika skolor och företag. Nu bjuder han för första gången in allmänheten att under två kvällar i september, uppleva den nya föreläsningen #kulpåvägen på Rival i Stockholm. Biljetterna släpps 24 maj.

Under våren har Petter genomfört fyra utsålda konserter på Vasateatern, Göta Lejon och China Teatern där han framfört sin senaste skiva ”Skeppsholmen” från början till slut. Vid dessa spelningar fick man se och höra mer om Petters liv som artist och entreprenör, men även en inblick utanför artistlivet.

Nu har Petter satt ihop föreläsningen #kulpåvägen som handlar om resan från svårigheterna i skolan, hur musik och hip hop hjälpt honom med självförtroendet, till hur den för honom blev ett sätt att uttrycka sig på genom att bli artist. Samt hur hans kreativa entreprenörskap dessutom öppnat upp helt nya karriärer vid sidan av musiken.

- I början trodde jag aldrig att någon ens skulle vara intresserad eller vilja höra vad jag har att säga. Men genom åren har alltid fått sån fin feedback och jag tycker faktiskt det är riktigt kul att tala inför folk, något jag avskydde som liten. Jag är såklart nervös inför att hålla två öppna föreläsningar men älskar utmaningen, vilket jag också pratar om när jag föreläser. Det kommer bli en speciell upplevelse att efter alla år på skolor, folkets hus och företag, träffa mina fans i en miljö där jag pratar istället för rappar och sjunger, hälsar Petter.

#kulpåvägen – på Rival i Stockholm
14 september kl 19.30