Pressmeddelande från Tomas Andersson Wij – om nytt album och hösten 2020

Pressmeddelande från Tomas Andersson Wij – om nytt album och hösten 2020

Sedan augusti har jag haft ett sabbatsår från turnerandet, mitt första på 20 år. Behövde vila lite och så har jag spelat in ett nytt album. Skivan ska heta ”Högre än händerna når”, den släpps i september. Och i oktober ger jag mig ut på turné igen, med ett nytt band.

Tiderna är ovissa men vi tror och hoppas att vi ska kunna mötas i höst. Det är vad vi jobbar för och längtar till. Skulle läget förändras flyttas konserterna till våren.

Tomas Andersson Wij

Gröndal, 20 april 2020.

Här kan du se Tomas Andersson Wij i höst:
9 oktober – Växjö Konserthus
10 oktober – Malmö, Slagthuset
18 oktober – Västerås Konserthus
22 oktober – Jönköpings Konserthus
23 oktober – Norrköping, Flygeln
30 oktober – Örebro Konserthus
7 november – Göteborg, Stora Teatern
13 november – Bollnäs, Kulturhuset Bollnäs
14 november – Gävle Konserthus
25 november – Stockholm, Cirkus

Biljettinformation

www.blixten.se/tomas-andersson-wij

För mer information vänligen kontakta

Victor Fagerquist, victor@blixten.se, 070-840 89 18

Blixten & Co representerar ett 80-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, humorgruppen Stallet-Måndagsklubb på Rival, Mia Skäringer-No more fucks to give, Lola, Eric Gadd-OMG, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Petter, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Moto Boy, Linn Koch-Emmery, STOR.

Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.