Rollspelsklubben till Göteborg och Malmö hösten 2022

Rollspelsklubben till Göteborg och Malmö hösten 2022

Rollspelsklubben har sedan starten levererat tramsig fantasy-rollspel med några av Sveriges roligaste komiker! Det är svärd, magi, spänning, blod, orcher och trams i överflöd! Med lättade restriktioner ger sig nu podden åter ut på vägarna för att möta publiken. Hösten 2022 besöker Rollspelsklubben Malmö och Göteborg. Fyra timmar rollspel med hemliga gäster, ett rykande färskt äventyr och mycket mer.

Biljetter släpps nu på fredag den 17 juni klockan 10:00 på allthingslive.se

Upplägget är lika simpelt som genialt: Spelledaren, komikern Isak Jansson, leder en grupp roliga människor genom ett fartfyllt äventyr i fantasyvärlden. Det är en interaktiv saga där tärningar avgör huruvida spelarna lyckas. Oftast spelas det kultförklarade fantasy-rollspelet Drakar och Demoner. Fyra timmar rollspel klipps till ett äventyr i fyra delar. Podden har sedan 2020 huserat hos Spotify och tillhör företagets exklusiva podstall.

"Att säga att ”Rollspelsklubben har de bästa lyssnarna” är en underdrift! Det är fanimej ett magiskt, hängivet, kärleksfullt gäng. Två år av pandemi har hållit podden i studion men nu, med lättade restriktioner, kan vi äntligen komma ut och träffa poddens verkliga hjältar!

Att höra komiker kliva av scenen efter ett rollspel och säga saker som ”Jag har aldrig fått en sån applåd efter en presentation” värmer verkligen! Det är publiken som gör den här podden så välkomnande. Att sitta i salongen under ett live-rollspel är en unik upplevelse utöver det vanliga.

Det var därför en självklarhet att hitta fler datum för att spela rollspel under hösten 2022. Det blir två kvällar, Malmö och Göteborg. Slagthuset i Malmö och Lisebergsteatern i Göteborg. Det blir två kvällar med två helt olika spelgrupper. Äventyret kommer vara nyskrivet, där och då, och aldrig igen! ”Unikt” är en underdrift! Eller vänta… Kan ”Unikt” vara en underdrift? Hur kan något vara mer unikt än unikt? Uni-unikt? Bra namn på en karaktär…"

/ Isak Jansson (SL)

Regioner

All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

All Things Live Sweden producerar bland annat Hjälp mig inte, Räkhäst – I huvudet på Per Andersson, Tommy Körberg – Grand Finale, ART, Melodifestivalen, turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery och Eva Dahlgren – samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.

All Things Live är sedan december 2018 den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som Justin Bieber, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.