Rusning till Edvin Törnbloms show Bögen är lös (i magen) – släpper extraföreställningar

Förra veckan blev det officiellt att Edvin Törnblom i höst ger sig ut på Sverigeturné med Bögen är lös (i magen), en humoristisk showmonolog där Edvin skildrar hur det har varit att växa upp som bög och människa under 00-talet. Efterfrågan har varit stor! Flera föreställningar sålde slut direkt och till många finns det bara ett fåtal biljetter kvar.

Nu släpps 17 extraföreställningar och föreställningar på nya orter, där efterfrågan har varit som störst. Biljetter ute nu på bögenärlös.se

– VILKEN BILJETTRUSNING!?! Jag DÖR. Det känns som det var igår jag själv satt och köade till biljetter för att gå och se Lady Gaga och nu sitter folk och är lika taggade att se lilla MIG. Med det sagt har jag alltså lika mycket talang som Lady Gaga. Måste ju bara vara så? Jag är så fruktansvärt glad, exalterad och ödmjukt inställd till att man vill komma och se min föreställning. Ska göra mitt 100% allra bästa så folk får en kväll dom ALDRIG kommer glömma, säger Edvin.

I showen får besökare se allt från dragshow med Ebba Busch till nummer om att förvirrat försöka hitta sin plats i en värld fylld av galningar. Fanns det homosexuella vikingar? Vad är egentligen en tokkärring? Och varför har Edvin en godispruta under sängen? Det och mycket mer i Bögen är lös (i magen).

Nya datum
3 november, Göteborg, Lorensbergsteatern EXTRA
4 november, Göteborg, Lorensbergsteatern EXTRA
11 november, Göteborg, Lorensbergsteatern EXTRA
4 december, Lund, Stadsteatern EXTRA
11 januari, Halmstad, Halmstads Teater EXTRA
12 januari, Växjö, Växjö Konserthus NY ORT
13 januari, Jönköping, Konserthus NY ORT
20 januari, Falun, Magasinet NY ORT
26 januari, Eskilstuna, Lokomotivet NY ORT
27 januari, Gävle, Gävle Konserthus NY ORT
2 februari, Lund, Stadsteatern EXTRA
9 februari, Karlstad, CCC NY ORT
10 februari, Borås, Åhaga NY ORT
24 februari, Uppsala, UKK NY ORT
8 mars, Skövde Kulturhus EXTRA
22 mars, Örebro, Conventum Kongress NY ORT
23 mars, Västerås Kongress EXTRA

Full turnéplan & biljetter finns här

Om Edvin Törnblom
Innan Edvin tog steget in i rampljuset jobbade han bakom kameran med TV-utveckling, men efter att ha anlitats som sidekick i radioprogrammet PP3 i P3 kunde han inte hålla sig längre. Åren som följde blev han ungdomsprogramledare på SVT i program som ”Häng på” och ”Edvin och Laki hjälper till” innan han tillsammans med Johanna Nordström startade podcasten ”Ursäkta” som idag är en av de mest lyssnade poddarna i Sveriges historia. Podden har även blivit prisad som Årets Podd från både Det svenska humorpriset och Radiopriset Guldörat.

2022 var ett hektiskt år för Edvin då han bland annat ledde QX-galan med Sissela Kyle, släppte boken ”Bögen är lös” tillsammans med bokförlaget Forum och åkte ut på arenaturné med URSÄKTA LIVE. Efter att ha tagit hem tre priser på 2023 års QX-gala, bland annat storpriset årets HBQT, drar Edvin nu ut på Sverigeturné med föreställningen ”Bögen är lös (i magen)”.

All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

All Things Live Sweden producerar bland annat Hjälp mig inte, Räkhäst – I huvudet på Per Andersson, Tommy Körberg – Grand Finale, ART, Melodifestivalen, turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery och Eva Dahlgren – samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.

All Things Live är sedan december 2018 den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som Justin Bieber, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.