”Ryssen kommer” med Kristina Keyyo Petrushina förlängs med nya datum till hösten!

Den 12 maj är det premiär i Eskilstuna för Kristina ”Keyyo” Petrushinas nyskrivna föreställning ”Ryssen Kommer”. Under våren har Keyyo efter programledaruppdrag för både TV-programmet ”Talang” och uppvärmningen av Melodifestivalen ytterligare stärkt sin position som en av Sveriges mest aktuella underhållare. På allmän begäran står det nu klart att föreställningen förlängs med nya turnédatum under hösten 2018. Biljetterna släpps på fredag den 27 april klockan 10:00.

Om drygt två veckor är det premiär för Kristina ”Keyyo” Petrushinas nyskrivna scenföreställning ”Ryssen kommer” och nu står det klart att turnén fortsätter runt om i landet med nya datum till hösten.

- Ingen Sverigeturné utan Norrland och Skåne! Jag är så otroligt tacksam och glad för hur peppade folk är inför premiären av detta och efterfrågan har varit stor att komma till fler ställen i Sverige. Jag hoppas att så många som möjligt vill dela en kväll i vår och höst med mig, mitt tält och kaninen Putin, hälsar Kristina.

Kristina ”Keyyo” Petrushina har redan vid 21 års ålder gjort sig en karriär och ett namn i Sverige som komiker, underhållare och programledare. Under våren var hon tillsammans med Per Lernström programledare för TV4:s storsatsning ”Talang” och är även en återkommande programledare för Morgonpasset i P3. Keyyo har även en av Sveriges största YouTube-kanaler och har belönats med totalt fyra utmärkelser i Guldtuben, varav en för ”Årets humorkanal”.

”Ryssen kommer” är en scenföreställning av och med Kristina ”Keyyo” Petrushina. Under drygt en och en halv timme sammanfattar Keyyo sitt unga liv fram till nu, och vi tas bland annat med på hennes resa från Ryssland hela vägen till Smedjebacken i Dalarna. I en föreställning lämpad för hela familjen får vi höra Keyyo berätta om stora drömmar, hur artistnamnet Keyyo kom till när hon var åtta år gammal, hur det är att känna att man aldrig riktigt räcker till - och mycket, mycket mer...

Manus: Kristina Keyyo Petrushina

Twitter: @keyyos

Biljettinformation
Biljetter säljs via www.blixten.se/keyyo
Biljetterna till hösten släpps den 27 april kl 10:00.