Sarah Dawn Finer ger akustisk konsert på Mosebacke i Stockholm

Sarah Dawn Finer ger akustisk konsert på Mosebacke i Stockholm

Måndag den 10 augusti gör Sarah Dawn Finer en akustisk spelning på Mosebacke Terrassen.

Det blir en personlig och intim konsert där Sarah Dawn Finer, ett tremannaband och flera hemliga gäster framför hennes största hits blandat med både nya och gamla låtar. Biljetterna finns ute nu.

Förra året åkte Sarah Dawn Finer ut på två bejublade turnéer. Under sommaren gjorde hon intima akustiska spelningar runt om i landet och under hösten en större konserthusturné som fick strålande recensioner. UNT skrev att den personliga och vemodiga föreställningen fick publiken att brista ut i både tårar och skratt och Expressen skrev att hon "får luften att vibrera av känslor”.

Måndag den 10 augusti kommer Sarah Dawn Finer till Mosebacke Terrassen med en helt akustisk spelning som låter publiken uppleva Sveriges kanske mest älskade röst i en avskalad inramning.

– Det har länge varit en dröm att få spela utomhus på sommaren på Mosebacke. Jag längtar! Det blir en personlig, musikalisk och intim kväll på hemmaplan i mitt Stockholm, med låtarna i akustiska versioner, och även med lite musikaliska drömgäster, berättar Sarah Dawn Finer.

Sarah Dawn Finer backas dessutom upp av Pablo Cepeda på percussions, Göran Eriksson på gitarr och Jonas Gröning på piano.

Pressröster om Sarah Dawn Finers "Vinterland”-konserter
"ett nostalgiskt och sorgset skimmer som alltid har klätt Finers stora och djupa röst perfekt"
/Aftonbladet, betyg 4 av 5

"gudabenådad stämma"
/NWT

"En vinterkonsert som smälte hjärtan"
/Upsala Nya Tidning

"Briljant balans mellan värme och vemod"
/Uppsalanyheter

Om Sarah Dawn Finer
Sarah Dawn Finer är en av Sveriges mest älskade och hyllade sångare. Hon har släppt de fem soloalbumen "A Finer Dawn” (2007), “Moving On” (2009), "Winterland” (2010), "Sanningen kommer om natten” (2012) och "Vinterland” (2014) och bland annat haft en stor hit med balladen "Kärleksvisan”.

Sarah Dawn Finer har varit med i Melodifestivalen med låtarna “I Remember Love” och "Moving On” som blev 2007 respektive 2009 års mest spelade svenska låtar på radio. Dessutom uppträdde hon på Eurovision Song Contest 2013 inför 125 miljoner tittare med låten "The Winner Takes It All” och har varit ute på flera framgångsrika turnéer.

Hon är även en flitigt anlitad programledare och skådespelare i film, tv och musikaler och har bland annat blivit nominerad till en Guldmask för bästa kvinnliga huvudroll i "Jekyll & Hyde" 2008. Nyligen programledde Sarah Dawn Finer "Inför ESC” i SVT och hon har de senaste åren även varit programledare för det direktsända insamlingseventet "Musikhjälpen" och axlat det prestigefulla uppdraget att vara julvärd i SVT.

Under 2014 spelade Sarah Dawn Finer huvudrollen som Sally Bowles i den hyllade uppsättningen av musikalen “Cabaret”. Föreställningen får en fortsättning på Stockholms Stadsteater hösten 2015.

I slutet av 2014 släppte hon sitt senaste album, ”Vinterland”, och följde upp det med en bejublad vinterturné. Våren 2015 turnerade Sarah Dawn Finer med den storslagna konserten "Chess in Concert”.

Biljetter
Biljetter säljs via Blixten.se och Sodrateatern.com