Sarah Dawn Finer på intim sommarturné

Sarah Dawn Finer på intim sommarturné

Sarah Dawn Finer är aktuell i många spännande projekt under våren och sommaren. Just nu gör hon succé i rollen som Sally Bowles i den hyllade uppsättningen av musikalen “Cabaret” på Uppsala Stadsteater. I sommar kommer hon dessutom ha en av huvudrollerna i den storslagna konserten "Chess in Concert” på Dalhalla utanför Rättvik den 4-5 juli.

Dagen efter "Chess in Concert”, den 6 juli, inleder Sarah Dawn Finer sin exklusiva sommarturné i intima lokaler där publiken får uppleva en av landets främsta sångerskor på nära håll.

– Det här är första gången jag gör en egen sommarturné där jag kommer riktigt nära publiken och dessutom får spela utomhus. Jag ser fram emot att berätta historierna om mina låtar och att framföra dem på ett nytt och avskalat sätt, säger Sarah Dawn Finer.

Pressröster om Sarah Dawn Finers “Sanningen kommer om natten”–turné
"Himmelskt bra"
/Expressen, betyg 4 av 5

"som vanligt är det svårt att inte bli tagen av Finers röst. Med fullständig kontroll kastar hon sig handlöst från vägg till vägg i sitt vida register"
/Aftonbladet, betyg 4 av 5

"Sveriges kanske bästa sångerska"
/Göteborgs-Posten, betyg 4 av 5

"Sarah Dawn Finer sjunger hjärtat ur sig"
/Dagens Nyheter, betyg 4 av 5

"Dawn Finer är en självklar underhållare"
/Arbetarbladet, betyg 4 av 5

"en av Sveriges absolut starkaste röster"
/Gefle Dagblad, betyg 4 av 5

Turnéplan Sarah Dawn Finer sommaren 2014
6 juli – Uppsala, Parksnäckan
9 juli – Brantevik, Branteviks Idrottsplats
10 juli – Lund, Maryhill
12 juli – Falkenberg, Stålboms Konditori
13 juli – Henån, Slussens Pensionat
14 juli – Henån, Slussens Pensionat
25 juli – Stjärnsund, Smedjan
26 juli – Stockholm, Fjäderholmsscenen
2 aug – Yttersti, Musik under augustimånen

Om Sarah Dawn Finer
Sarah Dawn Finer är en av Sveriges mest älskade och hyllade sångare. Hon har släppt de fyra soloalbumen "A Finer Dawn” (2007), Moving On” (2009), "Winterland” (2010) och första albumet på svenska – "Sanningen kommer om natten” (2012), som var ett samarbete med bland andra Mauro Scocco. Hon har också haft en stor hit med balladen "Kärleksvisan”.

Sarah Dawn Finer har varit med i Melodifestivalen med de stora hitlåtarna “I Remember Love” och "Moving On” som blev 2007 respektive 2009 års mest spelade svenska låtar på radio. Dessutom uppträdde hon på Eurovision Song Contest 2013 inför 125 miljoner tittare med låten "The Winner Takes It All” och har varit ute på flera framgångsrika turnéer.

Hon är även en flitigt anlitad programledare och skådespelare i film, tv och musikaler och har bland annat blivit nominerad till en Guldmask för bästa kvinnliga huvudroll i "Jekyll & Hyde" 2008. I slutet av 2013 var hon en av programledarna i det direktsända insamlingseventet "Musikhjälpen" och 2012 axlade hon det prestigefulla uppdraget att vara årets julvärd.

Våren 2014 gör Sarah Dawn Finer succé i rollen som Sally Bowles i den hyllade uppsättningen av musikalen “Cabaret” på Uppsala Stadsteater och sommaren 2014 kommer hon förutom den intima sommarturnén också vara aktuell i en av huvudrollerna i den storslagna konserten "Chess in Concert” på Dalhalla utanför Rättvik den 4-5 juli.

Biljetter
Biljetter till sommarturnén säljs via Blixten.se och Ticnet.se