Sarah Dawn Finer på turné med ”The Finer Summer Tour”

Sarah Dawn Finer på turné med ”The Finer Summer Tour”

Sarah är en av Sveriges mest älskade och hyllade artister samt låtskrivare. Utöver karriären inom musiken är hon dessutom en framgångsrik programledare där hon bland annat axlat uppdrag som ”Melodifestivalen” och ”Så ska det låta” samt hyllats för sitt skådespeleri i musikalen ”Cabaret”. Och nu är det klart att Sarah äntligen beger sig ut på sommarturné igen!

Med flera guldsäljande soloalbum och framgångsrika soloturnéer har Sarah Dawn Finer cementerat sig som en av Sveriges mest folkkära artister. Men hon slutar inte att imponera där. Hennes CV sträcker sig även långt med olika programledaruppdrag. ”Melodifestivalen”, ”Så ska det låta”, ”Sarah’s sound of musicals” och SVT:s julvärd är några av Finers uppdrag i TV-rutan. Som skådespelare har hon hyllats för rollen som Sally Bowles i musikalen ”Cabaret”.

2015 var året då Sarah senast var på en akustisk sommarturné. Den här gången tar hon med sig ett fyrmannaband bestående av Per Lindvall, Ola Gustafsson, Jonas Gröning och Per Björling. Sarah kommer bjuda på låtar från hela sin repetoar men även något nytt och kanske en och annan favorit…

- Av allt det jag gör så är ändå det här kärnan; att få sjunga mitt eget material. Det känns som att komma hem igen. Konserten kommer bli härligt personlig med musiken i fokus, och om man verkligen vill veta vem jag är live, både som person och artist så säger jag, varmt välkommen till dessa konserter. Hoppas vi ses där ute i sommar!, hälsar Sarah.

”The Finer Summer Tour”
26 juli - Gävle, Furuviksparken
27 juli - Sätra Brunn, Brunnsgården
1 augusti - Halltorp, Halltorps Trädgård
8 augusti - Gotland, Warfsholm
12 augusti - Stockholm, Mosebacketerrassen (biljettsläpp 25 april kl. 10.00)
16 augusti -Uppsala, Parksnäckan (biljettsläpp 25 april kl. 10.00)
24 augusti - Hamburgsund, Scen på Bônn (biljettsläpp 25 april kl. 10.00)
25 augusti - Göteborg, Trädgår'ns Sommarscen (biljettsläpp 25 april kl. 10.00)

Facebook facebook.com/SDFOfficial
@sdfinerofficial
@sarahdfiner

Biljettinformation
Biljetterna säljs via Blixten.se förutom biljetterna till Stockholm, Uppsala, Bönn och Göteborg som släpps den 25 april kl. 10.00.

Pressbilder finns på www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

Kontaktuppgifter
För mer information eller intervjuförfrågningar vänligen kontakta Sandra Nordin, 0706-973959, sandra@blixten.se

Blixten & Co är ett av Sveriges ledande bolag inom live-/underhållningsindustrin

Vi representerar ett åttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien samt levererar exklusiva lösningar till våra exklusiva partners. Vår framgång ligger i vår ambition att arbeta långsiktigt tillsammans med våra artister och arrangörer, men även med publiken och företag.