Singelaktuella houseduon Nause på sommarturné

Singelaktuella houseduon Nause på sommarturné

Idag blev det klart att Nause spelar på Bråvalla-festivalen i år. Den svenska houseduon är dessutom aktuell med nya singeln “The World I Know” med Jens Hult på sång. Redan den 30 april inleder Nause sin turné med en spelning på Danish Deejay Awards i Köpenhamn. Därefter uppträder de i sommar bland annat i Kristianstad, Båstad och Arvika.

– Vi är peppade på sol, bra musik och våra bästa festivalvänner, hälsar Nause.

Nause är en av Sveriges största house-exporter och de turnerar världen över med sina hyllade dj-set. Deras största hits "Hungry Hearts”, “Mellow” och "Made Of” har sammanlagt över 65 miljoner lyssningar på Spotify och de har nominerats till både Grammis och P3 Guld.

Nauses senaste singel "The World I Know” släpptes den 20 mars och blev omedelbart den starkaste nykomlingen på Sverigetopplistan. Nyligen släpptes också låtens video, regisserad av Grammis-nominerade Måns Nyman: https://www.youtube.com/watch?v=xN9DRPJWe3M

Det senaste året har Nause släppt elva avsnitt av sin podcast Nause Radio. I programmet mixar duon sina favoritlåtar i timmeslånga avsnitt och uppmärksammar även inskickade låtar från fans. Nause Radio finns att lyssna och prenumerera på i podcastspelare och på iTunes:

I sommar får Sverige återigen möjlighet att uppleva Nause live när de spelar på bland annat Bråvalla i Norrköping, Båstads nya festival Summer On och Kristianstads Kulturnatt.

Turnéplan våren och sommaren 2015
30/4 – Köpenhamn, Danish Deejay Awards