Singelaktuella Nause åker ut på vårturné!

Singelaktuella Nause åker ut på vårturné!

Med hits som ”Made of”, ”Dynamite” och ”Hungry Hearts” har en av Sveriges största dj-akter Nause, minst sagt byggt upp ett imponerande låtregister. Med över 300 miljoner streams på Spotify och den rykande färska singeln ”From Now” i bagaget, så är Nause nu redo att få Sverige att dansa in våren. Vårturnén har redan smygstartat och kommer härnäst att besöka städer som bland annat Borlänge, Karlskrona och Göteborg, samt ett stopp i Finland. Biljetter ute nu via blixten.se och hos de lokala arrangörerna

Den svenska electro-house dj:n Nause slog igenom redan 2011 med hitlåten ”Made of” som tog dansscenen med storm och ledde till välförtjänta Grammis- och P3 Guldnomineringar. Sedan dess har Nause turnerat världen över, spelat på många av världens mest omtalade klubbar och definitivt inte legat på latsidan när det gäller att producera slående singlar och remixer.

2018 släpptes singeln ”Dynamite” som bokstavligt exploderade och toppade listorna i såväl Sverige som på de globala Spotify-topplistorna och har idag över 122 miljoner streams på plattformen.

Förra året levererade Nause singlarna ”Play Nice” tillsammans med Middle Milk, och ”Can’t Erase” tillsammans med Rebecca & Fiona som åkte rakt in i Sveriges topp 200 lista.

Nause två senaste spelningar var i de franska alperna, där han levererade svårslagen afterskistämning.

Snart är det dags för honom att med nytt material, komma tillbaka till Sverige för att bege sig ut på en vårturné med nedslag i bland annat Borlänge, Gävle, Göteborg och Luleå. Ytterligare ett stopp kommer även att göras i Finland i april. Biljetter finns ute nu via blixten.se och hos de lokala arrangörerna.

Turnéplan

13 mar – Mr French, Åre
14 mar – Liljan, Borlänge
20 mar – Strömpis, Örebro
21 mar – Circo, Karlskrona
4 apr – Olivia Nattklubb, Gävle
18 apr – Trädgår’n, Göteborg
23 apr – Leipätehdas Nightclub, Big Day, Vasa (FI)
9 maj – STUK, Luleå
20 maj – Birger Jarl, Big Day, Uppsala

(Fler datum tillkommer)

Biljettinformation
Biljetter finns via blixten.se samt hos de lokala arrangörerna

Vänligen kontakta emma.lindqvist@blixten.se

Regioner

Blixten & Co representerar ett 80-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, humorgruppen Stallet-Måndagsklubb på Rival, Mia Skäringer-No more fucks to give, Lola, Eric Gadd-OMG, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Petter, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Moto Boy, Linn Koch-Emmery, STOR.

Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.