Slipknot till Rock Slap 1 augusti 2021

Slipknot till Sverige den 1 augusti 2021 - spelar på nya festivalen Rock Slap i Malmö

Slipknot "We Are Not Your Kind Tour 2021" landar i Sverige den 1 augusti nästa år. Platsen är Pildammsparken och Tallriken i Malmö, festivalen är ny och heter Rock Slap. Fler artister till festivalen släpps inom de närmaste veckorna. Biljetterna släpps fredagen den 11 december kl. 10.00 via www.tickster.com

Slipknot släppte sitt sjätte studioalbum ”We Are Not Your Kind" i augusti 2019 som toppade topplistor i USA, Australien, Kanada, Japan, Irland, Belgien och Finland. Dessutom hade de topp 3-placeringar i Tyskland, Frankrike, Norge, Italien, Nederländerna och Nya Zeeland.

Albumet tokhyllades även i media.
“With their latest studio album, Slipknot have released one of the strongest albums in their career,” kommenterade webbtidningen Consequence of Sound. The Independent skrev: “The sheer ambition of We Are Not Your Kind is just as staggering as their seminal record Iowa – the dynamic might be even better”. Webbtidningen The Ringer: “Slipknot’s sixth album… furthers the argument that they’re the most important heavy band of their era...”, medan Kerrang! intygade: “20 years since their debut, Slipknot are as bold, fearless and exhilarating as ever”. Vulture berömde albumet: “maelstrom of serrated riffs, warlike drums, and machine-gun poetry from Taylor,” och NME uttryckte det enkelt: “The 'Knot's sixth album is an astonishing record.”.

Slipknot spelade i Stockholm i februari i år, och nu är alltså ett kärt återseende inplanerat nästa sommar då de kommer till Malmö och den nya festivalen Rock Slap.

Om Rock Slap
Rock Slap är en ny rockfestival som går av stapeln i Pildammsparken och Tallriken i Malmö den 1 augusti. Rock Slap drivs av gänget bakom Big Slap och ägs av All Things Live. Huvudakten vid årets festival är Slipknot, biljetterna släpps fredagen den 11 december kl. 10.00 via www.tickster.com

För mer information besök www.rockslap.se

Presskontakt Rock Slap
Ali Eftekhari Mob: +46709929995 Epost: ali@oresundsgruppen.se

Blixten & Co representerar ett 90-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, Störst av allt, En kväll med Petter, Mia Skäringer-No more fucks to give, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Tomas Andersson Wij, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery, STOR.

Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.