Standup-showen "RHEBORG" till Stockholm

Standup-showen "RHEBORG" till Stockholm

Efter en framgångsrik och hyllad Sverigeturné tar Johan Rheborg i höst sin första egna standup-föreställning till Stockholm och Rival. I "RHEBORG” ger en av landets populäraste komiker och skådespelare en humoristisk inblick i sin uppväxt och hur det är att brottas med ett dåligt självförtroende när man fyllt 50 år. "RHEBORG" får Stockholmspremiär den 10 oktober och biljetterna släpps idag.

Johan Rheborg har stått på standup-scener sedan 2006, spelat i otaliga filmer, pjäser och tv-serier och skapat flera älskade karaktärer, som Percy Nilegård, Kenny Starfighter och “Fredde” i “Solsidan”. Dessutom har han skrivit manus till populära humor-serier som “Allt faller” och "Jättebästisar”, varav den senare sänds på TV4 just nu. Johan Rheborg är kort och gott en av svensk humors mest centrala gestalter.   Nu under våren är Johan Rheborg ute på en turné med sin första egna standupföreställning och uppträder inför fullsatta salonger. “RHEBORG” har lovordats av kritikerna och i höst får äntligen Stockholm chans att uppleva hans humoristiska och självutlämnande föreställning. Premiären i Stockholm äger rum på Rival den 10 oktober. Speldatum “RHEBORG” på Rival i Stockholm 10 oktober 19.30 11 oktober 19.30 17 oktober 19.30 18 oktober 19.30   Pressröster om “RHEBORG” våren 2014   ”Fullständigt halsbrytande komik” /Expressen   ”Roligt på ett smart sätt. Modigt och oerhört fint” /Barometern, betyg 4 av 5   "Gripande och roligt med Rheborg" /Nya Wermlands Tidning, betyg 4 av 5   "Magiskt med Rheborg. Jag har bara gott att säga om kvällen" /NSD, betyg 4 av 5   ”Rheborgs komiska styrka ligger i iakttagelser och ett bombardemang av träffsäkra adjektiv” /Arbetarbladet, betyg 4 av 5   "Det känns som att tjuvläsa Rheborgs dagbok" /Värmlands Tidning, betyg 4 av 5 ”Johan Rheborg fick Kristianstadspubliken med sig hela vägen” / Kristianstabladet, betyg 4 av 5

Pressbilder http://www.blixten.se/johan-rheborg

Biljetter Biljetter säljs via Blixten.se och Ticnet.se, 077-170 70 70

För mer information kontakta: Press Johannes Sundelin/ILES PR 0702 19 83 73 johannes@iles.se

Blixten & Co Sophie Henningson 076 814 47 46 sophie.henningson@blixten.se

Blixten & Co är ett av Sveriges största bolag inom liveunderhållning.