Succén fortsätter – Tomas Andersson Wij, Mauro Scocco och Kleerup till Umeå och Luleå

Under hösten gjorde Tomas Andersson Wij fyra utsålda spelningar tillsammans med gästartister under namnet "Tomas Andersson Wij spelar med”. Kvällen med Mauro Scocco och Kleerup hyllades i Dagens Nyheter med 4 av 5 i betyg. Trion trivdes så bra på scen tillsammans att de bestämde sig för att göra en spelning i Malmö och en i Göteborg. Även dessa konserter såldes snabbt slut. Nu är det klart att Tomas Andersson Wij, Mauro Scocco och Kleerup kommer till Idunteatern i Umeå den 19 maj och Kulturens hus i Luleå den 20 maj. Biljetterna finns ute nu.
När den utsålda turnén "Tomas Andersson Wij spelar med” i höstas gästades av Mauro Scocco och Kleerup delade Dagens Nyheter ut 4 av 5 i betyg och skrev "att det finns en publik kan ingen tvivla på och efter en kväll som denna är det svårt att inte tro att även Mauro Scocco gillade det”.

I februari gjorde TAW tillsammans med Mauro Scocco och Kleerup ytterligare två exklusiva kvällar i Malmö och Göteborg, som även de snabbt sålde slut. De spelade sina låtar i akustiska versioner, bytte låtar, kompade varandra och pratade om allt från arbetsprocesser till livet och kärleken.

– Det var Mauros idé att vi skulle åka norr över. Han har fått många mejl från publik som klagat över att turnéerna sällan når norr om Sundsvall, säger Tomas Andersson Wij som själv spelat många gånger i Luleå och Umeå de senaste tio åren.

Turnédatum "Tomas Andersson Wij spelar med Mauro Scocco och Kleerup”
19 maj – Umeå, Idunteatern
20 maj – Luleå, Kulturens hus

Kleerup är låtskrivarsnillet och producenten som gett oss hits som “Longing For Lullabies” med Titiyo och Robyns “With Every Heartbeat”. Hans låtar är starka nog att kläs av all produktion och framföras med en ensam gitarr eller ett piano. Under hösten medverkade han i “Så mycket bättre”.

Mauro Scocco är en legend i svenskt musikliv, med en unik låtkatalog, ett par tv-program på meritlistan och en omvittnad komisk talang. Mauro är aktuell med singeln “Det här ögonblicket” och har knappt uppträtt live de senaste 25 åren.

Tomas Andersson Wij har gjort nio album och byggt sin publik genom att turnera, ofta bara med gitarr och långa, berättande mellansnack. Han skriver och översätter även åt andra artister. Förra året släppte Bonnier hans uppmärksammade låttexter i bokform.

Biljetter
Biljetter till spelningarna finns tillgängliga på blixten.se

Mer om Tomas Andersson Wij
www.tomasanderssonwij.com