Svenska houseduon Nause på sommarturné

Svenska houseduon Nause på sommarturné

Snart återvänder Nause äntligen till Sverige för nya spelningar på sommarfestivaler och semesterorter. Den svenska houseduon som gett oss världshits som "Hungry Hearts” och "Made Of” är nyligen hemkomna från USA där de turnerat med Rebecca & Fiona. I våras släppte Nause sin nya singel “Head Over Heels” som utsågs till NRJ Smash Hit och som den 18 juni får två nya remixer av Tim Mason och Franskild. Första chansen att se Nause live i Sverige i sommar är redan nu på fredag när de är headline på Söderhamns festival "School’s out”.

Nause är en av Sveriges största dj-akter med ständiga spelningar på världens mest omtalade klubbar. Deras många hitlåtar "Head Over Heels”, "Hungry Hearts”, "Made Of”, "Mellow” och "This is the Song” har sammanlagt över 70 miljoner spelningar på Spotify och de har nominerats till två Grammis och en P3 Guld.

Nause mäktiga live-set är kända för att skapa en "otrolig feststämning” (Gaffa) och i fjol hade de "Bråvallapubliken i sin hand från start till mål” (Expressen). Nyligen kunde deras show från festivalen November Lights dessutom ses i ett specialprogram på SVT.

SVT:s program om Nause från November Lights:

Turnédatum Nause sommaren 2014
13 juni – Söderhamn, School’s Out
27 juni – Skellefteå, Stadsfesten
1 juli – Roskilde, Roskildefestivalen
4 juli – Karlstad, Putte i Parken
16 juli – Karlshamn, Östersjöfestivalen
25 juli – Sunne, Fryksdalsdansen
26 juli – Lysekil, Havsbadsparken
15 aug – Göteborg, Kulturkalaset
Fler datum kan tillkomma.

www.blixten.se/nause

Biljetter