Thomas Stenström på höstturné – och släpper ny singel idag!

Thomas Stenström på höstturné – och släpper ny singel idag!

Under våren 2019 har Thomas Stenström haft det fullspäckat i både releasekalendern och turnéplanen. Efter släppet av EP:n ”Uddevalla dreamer, del 1” i maj har Uddevallasonen turnérat land och rike runt med både sprillans nytt material och hela raddan megahits från tidigare album. Idag släpper han singeln ”Nån Annan” – och passar dessutom på att förlänga turnén hela vägen in i december!

- LIVEMUSIK. Det är grunden i all inspiration jag nånsin fått av musik. Senaste året har det varit mer folk än nånsin på konserterna. Utan publik så är konserterna meningslösa, så i höst gör vi det igen, tillsammans. Ni, jag och Sveriges bästa liveband (obs: sant!), hälsar Thomas Stenström002E

Efter en kortare tids tystnad var Thomas Stenström tillbaka med besked i februari 2019 – singeln ”Adios Amigo” utgjorde startskottet för upptakten till det som kom att bli EP:n ”Uddevalla dreamer, del 1” innehållande bland annat ”Himlen över city” och ”Bam Bam”.

I april sparkade Thomas igång turnéåret med tre exklusiva spelningar i Stockholm, Göteborg och Malmö. Hyllningarna lät inte vänta på sig, och kort därpå såg vi Thomas Stenström visa Stockholm vart samtliga skåp skall stå – och med ett till bredden fyllt publikhav vid Gröna Lunds stora scen var sommarturnén officiellt invigd.

Idag släpper Thomas Stenström singeln ”Nån Annan” från kommande albumet ”Dreamer”. Med ”Nån Annan” har han teamat upp med producenterna Calle Ask och Emil Gustafsson – och även om Thomas alltid gjort popmusik så är kommande albumsläppet Dreamer mer pop än någonsin. Singeln ”Nån Annan” är den första i raden av låtar från vad som komma skall på albumet - dansanta välproducerade popmelodier som vävs samman i vemodiga drömmar och utlämnade textrader.

Till råga på allt står det idag också klart att Thomas Stenström fortsätter fylla sin redan hektiska kalender med ännu fler livedatum under hösten. Biljetter via blixten.se/thomas-stenstrom!

Turnéplan – Thomas Stenström, hösten 2019
27 september - Borlänge, Liljan
17 oktober - Uppsala, Katalin
18 oktober - Helsingborg, The Tivoli
19 oktober - Malmö, Babel
25 oktober - Norrköping, Arbis
26 oktober - Linköping, Saab Arena
6 december - Uddevalla, Mortens Krog
7 december - Uddevalla, Mortens Krog

Thomas har gått igenom flera varv av självkritik och eufori. Han har gjort sina tiotusen timmar. 2012 släppte han sitt debutalbum Nåt annat, nån annanstans och låten Detsamma fick stor spridning. Två år senare började saker hända på riktigt; 2014 kom albumet Fulkultur och singeln slå mig hårt i ansiktet skar sig genom alla lager. Däremellan hann han spela på klubbar, festival- och sommarscener landet runt innan han 2017 släppte sitt tredje album Rör inte min kompis.

”Det är vackert på riktigt” och ”Förvänta dig stora ting av honom", sades i tidningen Hymn om Thomas konserter.

Biljettinformation
Biljetter säljs via blixten.se/thomas-stenstrom samt respektive arrangör.
OBS! Gå alltid via arrangörens eller artistens kanaler för att undvika oseriösa biljettförsäljare.

Lyssna på nya singeln ”Nån Annan”

Följ Thomas Stenström
Instagram | Facebook | Youtube

För mer information vänligen kontakta
Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se, 070-840 89 18

Blixten & Co representerar ett 80-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, humorgruppen Stallet-Måndagsklubb på Rival, Mia Skäringer-No more fucks to give, Lola, Eric Gadd-OMG, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Petter, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Moto Boy, Linn Koch-Emmery, STOR.

Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.