Tomas Andersson Wij ger ut "Högdalen Centrum" på fredag

Tomas Andersson Wij ger ut "Högdalen Centrum" på fredag

Högdalen Centrum
En ny singel av Tomas Andersson Wij

”Jag gick längs Högdalens parkvägar, genom gångtunnlarna, mellan höghusen med smutsiga plåtfasader. Jag gick den långa Skebokvarnsvägen ändå bort till Thåströms barndomshem. När jag som barn hörde hans texter till Ebba Grön var det första gången jag kunde se en låttext framför mig med egna ögon. Jag kände igen den värld han sjöng om, världen längst ut på en tunnelbanelinje i Stockholm. Och jag har skrivit mycket om den världen själv. På det sättet är Thåströms låtar en sorts början för mig.”

”Högdalen Centrum handlar om vad man kommer ifrån, vem man har blivit och om längtan efter en ny start. Om att uppfylla drömmar och släppa taget om dem. ”

Högdalen Centrum är tredje singeln från Tomas Andersson Wijs kommande album ”Högre än händerna når” och som släpps i september.

Det rörliga materialet till Högdalen Centrum är gjort av artisten och vännen Jonathan Johansson.

” Att döma av de låtar jag har fått förtroendet att höra blir detta hans magnum opus. Ett helt fenomenalt album ”
~ Peter LeMarc

Högdalen Centrum släpps fredagen den 12 juni men om du vill lyssna redan nu klicka här: https://soundcloud.com/TAW/Högdalen Centrum

Och i oktober beger sig TAW ut på turné:
9 oktober – Växjö Konserthus
10 oktober – Malmö, Slagthuset
18 oktober – Västerås Konserthus
22 oktober – Jönköpings Konserthus
23 oktober – Norrköping, Flygeln
30 oktober – Örebro Konserthus
7 november – Göteborg, Stora Teatern
13 november – Bollnäs, Kulturhuset Bollnäs
14 november – Gävle Konserthus
25 november – Stockholm, Cirkus

För mer information vänligen kontakta Sandra Nordin, Blixten & Co, sandra@blixten.se 0706-973959

Blixten & Co representerar ett 80-tal av Sveriges mest framstående artister och producerar konserter, shower, musikaler, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

Blixten & Co producerar bland annat Lisa Nilsson-Kvinnan som är jag, ART, humorgruppen Stallet-Måndagsklubb på Rival, Mia Skäringer-No more fucks to give, Lola, Eric Gadd-OMG, Melodifestivalen och turnéer med artister som Veronica Maggio, Petter, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Moto Boy, Linn Koch-Emmery, STOR.

Blixten & Co är sedan december 2018 del av nätverket All Things Live, den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. Vårt partnerskap i All Things Live täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som The Rolling Stones, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.