Tomas Andersson Wij på stor turné våren 2018 – premiär i Jönköping 22 februari!

Tomas Andersson Wij på stor turné våren 2018 – premiär i Jönköping 22 februari!

Tomas Andersson Wij har turnerat hela Sverige i 20 års tid, och under 2017 både som soloartist och i olika konstellationer - senast en rad hyllade konserter med Helen Sjöholm. Till hösten ser vi TAW i ”Så mycket bättre” och under våren 2018 är det dags för en rikstäckande turné, med start den 22 februari i Jönköping. Biljetterna släpps den 23 oktober.

Tomas Andersson Wijs bästa tid är nu. 20 år in i karriären har han byggt en publik och en låtskatt utan genvägar. Hans skivor har aldrig toppat försäljningslistorna men för varje ny skiva och turné har hans säregna ton trängt lite djupare in i svenska folket

Förra året såg vi honom i sitt egna SVT-program ”Tomas Andersson Wij spelar med”, där han mötte kollegorna Peter LeMarc, Veronica Maggio, Timbuktu och Lars Winnerbäck på Vasateaterns scen, och under hösten är han högaktuell som en av deltagarna i TV4:s flerfaldigt prisbelönta program ”Så mycket bättre”.

Den 16 februari, på veckan 20 år efter debuten, släpper TAW sitt tionde album, ”Avsändare okänd”, en skiva han har spelat in under längre tid, med Deportees som kompband. Kort därefter, den 22 februari, går Tomas största turné hittills av stapeln i Jönköping.

- Jag väntar otåligt på att den ska börja, säger Tomas Andersson Wij. ”Vi kommer göra saker, musikaliskt och visuellt, som jag inte gjort tidigare. Jag har med mig ett gäng fantastiska musiker men det blir inte den vanliga rockbandssättningen.”

Biljetterna släpps den 23 oktober klockan 10.00.

Turnéplan

Facebook https://www.facebook.com/tomasanderssonwij/
Instagram @tomasanderssonwij

Biljetter
Biljetterna släpps den 23 oktober klockan 10.00 och säljs via blixten.se/taw samt lokala återförsäljare.

vänligen kontakta Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se