Tommy Körberg gör ny show – bjuder på en riktig Grand Finale!

Tommy Körberg gör ny show – bjuder på en riktig Grand Finale!

Sveriges största röst tar ton igen och gapar denna gång efter riktigt mycket – nämligen allt! I nya showen Grand Finale sammanfattar Tommy Körberg sin unika musikaliska karriär och låter publiken följa med bakom kulisserna i sitt omsusade och händelserika liv.

Vad viskade Astrid Lindgren och Olof Palme i Tommys öra? Hur var Hasse & Tage som festfixare? Hur kunde Tommy vakna mitt i en ABBA-video? Grand Finale är en show som bjuder på en resa kantad av musikaler, skandaler och schlagerfinaler.

Tommy Körberg berättar anekdoter om sitt liv med pop, progg, världsstjärnor och glitter. Om hur sången alltid varit en överlevnadsstrategi och varför han alltid varit gränslös. Ackompanjerad av 8 musiker, under ledning av Carl Flemsten, bjuder Tommy Körberg på sina musikaliska milstolpar från mer än ett halvt sekel.

Alla har en åsikt om Tommy Körberg, han lämnar ingen oberörd. Den nya showen kommer sannolikt att ge den mest kompletta bilden av sångaren, scenartisten och människan som går att få. Grand Finale ger publiken möjlighet att upptäcka en mer ödmjuk, entusiastisk och tacksam person, bortom rubrikernas karikatyrer. En man som helt enkelt uppskattar att uppträda och få förmånen att beröra andra människor med sin sång.

– Jag är glad och tacksam över att stå på en scen igen och ser fram emot att få göra det jag är bäst på, sammanfattar Tommy själv.

Tommy Körberg Grand Finale har premiär på Dansens Hus i Stockholm 10 mars 2022. Biljetter ute nu på allthingslive.se/artist/tommy