Veronica Maggio gästar succén Tomas Andersson Wij spelar med på Vasateatern

Veronica Maggio gästar succén Tomas Andersson Wij spelar med på Vasateatern

Första säsongen av “Tomas Andersson Wij spelar med” sålde slut på nolltid och det finns bara ett fåtal biljetter kvar till höstens premiärkväll med Timbuktu torsdag den 25 augusti. Därefter följer utsålda spelningar med Peter LeMarc och Lars Winnerbäck i september. Nu utannonseras en fjärde gäst till den andra säsongen: Veronica Maggio. Popstjärnan har precis skrivit historia på Stockholms Stadion med sin största spelning någonsin. Den 26 september kan hon upplevas i ett helt annat sammanhang – en intim konsert där musik och samtal varvas. Biljetterna till kvällen med Veronica Maggio släpps idag kl 10:00.

Från konfettiregn på Stockholms Stadion till en intim, dunkel teatersalong. Den 26 september gästar Veronica Maggio Tomas Andersson Wij för en unik kväll med musik och samtal.

När säsong två av "Tomas Andersson Wij spelar med" offentliggjordes tidigare i sommar blev det ett enormt publiktryck. Biljetterna till kvällarna med Peter LeMarc och Lars Winnerbäck sålde slut på några få minuter och det finns bara ett fåtal biljetter kvar till konserten med Timbuktu. Och nu alltså en fjärde, med Sveriges popdrottning Veronica Maggio.

– Jag är oerhört glad att Veronica är med, säger Tomas Andersson Wij. Dels ser jag fram emot att få höra henne i mer nakna, akustiska arrangemang. Det känns exklusivt. Men jag ser också fram emot att prata mycket med henne. Jag har gjort det några gånger och hon är ju blixtrande intelligent och rolig, och en av de ödmjukaste artister jag träffat.

De fyra konserterna äger rum på Vasateatern i Stockholm och kommer att sändas fredagskvällar i SVT1 under hösten, i nerklippta entimmesversioner.

Biljetter
Biljetterna till kvällen med Veronica Maggio släpps idag kl 10:00 på: www.blixten.se/tomasanderssonwij eller www.ticketmaster.se.

Speldatum Tomas Andersson Wij spelar med på Vasateatern
25 augusti – Timbuktu (Fåtal biljetter kvar)
14 september – Lars Winnerbäck (Slutsålt)
17 september – Peter LeMarc (Slutsålt)
26 september – Veronica Maggio

Pressröster om “Tomas Andersson Wij spelar med”
"Tomas Andersson Wij spelar med” kan man säga är motsatsen till ”Så mycket bättre”. Grundtanken må vara den samma, en hyllning till en eller flera artister. Sammanfatta och lyfta fram deras bedrifter såhär långt och få äran att bli tolkad av varandra. Men Tomas behöver inget matbord, trerätters middag och vin i glasen. Han behöver inte be sina gäster ta på sig en kanindräkt, pricka rätt på en skjutbana eller avslöja allt om sina demoner. Pratorna mellan låtarna känns inte krystade eller manusskriva. Här räcker det med en röst och ett instrument."
/Aftonbladet, Helena Trus

"Känns som att långt mer kan bli sagt här än i en vanlig intervju. Två timmar försvinner på ett ögonblick".
/Dagens Nyheter, Nils Hansson.

Pressbilder finns här: www.mynewsdesk.com/se/blixtenco

Johannes Sundelin, ILES PR