Veronica Maggio gör minifestival med flera artister

Veronica Maggio gör minifestival med flera artister

28–29 april är det dags att starta sommaren tillsammans med Veronica Maggio – under två kvällar förvandlas Evenew vid Universitetet i Stockholm till en minifestival med ett flertal artister. Biljetter släpps på måndag den 23 januari klockan 10:00 allthingslive.se/event/veronica-maggio-evenew/

Veronica har sedan debuten 2006 höjts till skyarna av journalister och fans och nått otroliga kommersiella framgångar med sina sju kritikerrosade album – samtliga multi-platina. Hon har slagit rekord på Spotify med över 1 miljard streams och är därmed den första artisten – någonsin – vars låtkatalog på svenska når den magiska milstolpen. Veronica Maggio var Sveriges fjärde mest streamade artist på Spotify under 2022.

Sommaren 2022 var Veronica Maggio ett av årets stora namn på Lollapalooza i Stockholm. Nu tar hon festivalkänslan vidare för att bjuda på två helt unika kvällar under Evenews öppningshelg i april. Förbered dig på allt som en minifestival har att erbjuda: grymma artister, DJ:s, flera scener, foodtrucks, festivalvibe – och en fantastisk start på sommaren.

– Jag gnäller ibland på Stockholm. Mest om oviktiga saker som varför det inte ligger längre söderut och är mer som Köpenhamn? Men när det kommer till spelningar så är allt glömt och förlåtet. Vi har haft magiska kvällar ihop! Från den episka känslan på Stadion för länge sen, till förra sommarens I-Am-A-Golden-God-hybris på Lollapalooza, tre spelningar i rad i värmebölja på Grönan eller öronbedövande allsång på Popaganda samtidigt som lysande badbollar studsade runt i folkhavet. Stockholm levererar alltid, säger Veronica Maggio och avslutar:

– Den här gången spelar vi vid Universitetet på en helt ny plats för oss, precis när sommaren börjar kännas i luften och gruset är torrt. Hoppas på magi!

• Artisterna som gör Veronica Maggio sällskap den här otroliga aprilhelgen kommer att avslöjas vid ett senare tillfälle.
  • Biljetter släpps på måndag den 23 januari klockan 10:00 på allthingslive.se/event/veronica-maggio-evenew/

All Things Live Sweden representerar ett 120-tal av Sveriges mest framstående artister, komiker, profiler och producerar konserter, shower, musikaler, stand up comedy, teater och dansföreställningar över hela Skandinavien.

All Things Live Sweden producerar bland annat Hjälp mig inte, Räkhäst – I huvudet på Per Andersson, Tommy Körberg – Grand Finale, ART, Melodifestivalen, turnéer med artister som Veronica Maggio, Miss Li, Lena Philipsson, Sarah Dawn Finer, Weeping Willows, Peg Parnevik, Thomas Stenström, Pale Honey, Newkid, Linn Koch-Emmery och Eva Dahlgren – samt agerar agentur och bokningsbolag för komiker och humor-influencers såsom Johanna Nordström, Johan Glans, Keyyo, Edvin Törnblom, Jenny Strömstedt, Filip Dikmen, Carin Da Silva, David Batra m fl.

All Things Live är sedan december 2018 den största oberoende aktören i Norden inom live-/underhållningsindustrin. All Things Lives sammantagna erbjudande täcker hela spektrumet från lokala norska akter till svenska musikproduktioner och danska stand-up-evenemang till arenakonserter med internationella artister som Justin Bieber, Shawn Mendes, Celine Dion, Green Day, Britney Spears och Eminem.

Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje.