VERONICA MAGGIO och FIBES, OH FIBES! på Cirkus den 27 mars

Veronica Maggio är en artist som klättrat fort, på bara två år har hon hunnit släppa två album, sex singlar, och vinna en grammis för "Årets Nykomling" (2006). Den som sett Veronica live under höstens turné vet att det inte finns något som helst "nykomling" över henne längre, hon levererar sin jazziga popsoul med självklarhet och det är en fullfjädrad artist som står på scen. Just nu är hon högaktuell med fem nya grammisnomineringar i kategorierna "Årets Låt", "Årets Kvinnliga Artist", "Årets Textförfattare", "Årets Liveakt" och "Årets Album".

Den 27 mars på Cirkus får Stockholmarna en chans att se Veronica Maggio på scen igen.
Med sig har Veronica Maggio Fibes, Oh Fibes! Göteborgskvartetten som vet hur man får sin publik i extas. Har man varit förband åt legendariska Lionel Richie är man rent av expert på just det området. Sedan de släppte sitt första album 2004 har deras låtar gått varma på radio. Just nu sitter bandet hemma på kammaren och filar på nya skivan, men i början av nästa år, lagom till spelningen på Cirkus, kommer de att ha släppt en singel från den stundande plattan.

Alltså,
Veronica Maggio & Fibes, Oh Fibes!
Fredagen den 27 mars på Cirkus i Stockholm

Biljetterna är släppta och säljs via Cirkus biljettkassa 08-660 10 20, ticnet.se 077-170 70 70.

Sagt om Veronica live:
Aftonbladet
"En stjärna i litet format. Den 27-åriga sångerskan från Uppsala bygger sin grej på en kombination av klassiskt elegant soul och ett slags svensk popschlagertradition som fläktar svalt av 60-tal och Monica Z. Dessutom är hon precis där hon ska vara, en stjärna på vilken liten scen som helst. Självmedveten, med en coolness som lämnar visst rum för sårbarhet."

Norrköpings Tidningar
"Uppbackad av ett coolt fyrmannaband med funkpondus, får Veronica Maggios låtar ytterligare en dimension."

VLT
"Det är verkligen på tiden att andra artister än rappare claimar sina platser i rampljuset. Veronica Maggio har inget problem med att agera fanbärare åt en kommande generation kvinnliga artister som inte räds för att ta vad dom förtjänar."

För pressbilder och pressmeddelanden besök www.blixten.com.
Login: Press Lösen: Blixten

Turnéproducent