Viva La Pop – ny show med Orup på Hamburger Börs

Viva La Pop – ny show med Orup på Hamburger Börs

Med tio album och en svårslagen låtskatt i bagaget är det i höst dags för Orups första helt egna show. Med “Viva La Pop” på Hamburger Börs kommer Sveriges popkung leverera en rejäl hitkavalkad från sin imponerande karriär. Det kommer bjudas på tidlösa popklassiker från fyra decennier och några av Sveriges största hits genom tiderna. "Viva La Pop” har premiär den 25 september och biljetterna släpps på måndag 24 mars klockan 9.00.

– Den 25 september kliver jag in på Börsens scen för premiären av min nya föreställning. Det blir jag, ett stort grymt band och låtar från hela min karriär. Pang på bara, inget tjafs. Det skall bli sjuuuuuukt kul, säger Orup.

Showen “Viva La Pop” kommer under hösten ges på Hamburger Börs, ett klassiskt spelställe där många av Sveriges och världens största artister uppträtt genom åren.

Orup har en lång karriär bakom sig och en av svensk pops starkaste sångkataloger. Han slog igenom redan 1987 med singeln "Är du redo", som följdes upp av "Jag blir hellre jagad av vargar". Sedan dess har Orup skapat tio studioalbum med mängder av klassiska hitlåtar så som "Stockholm", "Regn hos mig” "Magaluf" och "Tiden bara gick" från senaste skivan "Född i november”. Orup har dessutom haft stora framgångar som låtskrivare åt exempelvis Lena Philipsson och nu senast Linnea Henriksson.

“Viva La Pop” är en samproduktion mellan Blixten & Co, Roxy Recordings och Hamburgerbörs Production.

Biljettinfo
Biljetterna släpps på måndag 24 mars klockan 9.00 och säljs via Blixten.se, Hamburgerbors.se och Showtic.se

Presskontakt:
Johanna Randolph
Roxy Recordings
johanna@roxyrecordings.se

Viktor Joandi
Blixten & Co
viktor.joandi@blixten.se

Blixten & Co är ett av Sveriges största bolag inom liveunderhållning. Företaget startades 2006 och trots vår unga ålder har vi redan hunnit genomföra några av Sveriges största publikframgångar på en scen. Vi representerar ett sjuttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom så vitt skilda områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien.