Weeping Willows på turné i höst med hyllade konceptkonserten ”After Us”

Weeping Willows på turné i höst med hyllade konceptkonserten ”After Us”

I mars släppte Weeping Willows det nya och kritikerrosade albumet ”After us”. I anslutning till det gjorde bandet även två konceptuella spelningar inför utsålda konserthus i Göteborg och Stockholm. Den exklusiva konserten belönades med 4 plus i Aftonbladet och fick 5 stjärnor av GAFFA. Nu är det klart att den rosade konceptkonserten beger sig ut på turné i höst, biljetterna släpps den 22 maj.

Hyllningarna av Weeping Willows senaste album ”After Us” regnade som spön i backen då albumet släpptes den 22 mars. Albumet gick dessutom rakt in på 1:a platsen på Sverigetopplistan. Succé!

Aftonbladet skrev Ett konceptalbum om hur vi förstör vår egen planet är ingen lätt uppgift. Men någon måste göra det. Och Weeping Willows ror uppgiften i land med den äran.” och delade ut 4 plus.GP sparade heller inte på superlativen i anslutning till betyget 4; ”Weeping Willows tar sig an klimatkrisen och hela planetens framtid i sitt kanske vackraste album någonsin”.

I april gjorde Weeping Willows två exklusiva spelningar inför utsålda konserthus i Göteborg och Stockholm. I första delen av konserten framfördes nya skivan från början till slut och i den andra delen bjöds det på ”gamla godingar” för att citera Magnus Carlson.

Aftonbladet skrev ”När Weeping Willows spelar sitt nya album om klimatkrisen i sin helhet är det överväldigande från början till slut” och delade ut 4 plus. GAFFA följde upp med 5 stjärnor och orden Lyssnaren blir inte bara underhållen utan också undervisad, vilket är både upplysande och inspirerande.”

Nu är det klart att den hyllade konceptkonserten åker på turné i höst.

Turnéplan
13 september – Luleå, Kulturens Hus
14 september – Umeå, Idunteatern
5 oktober – Malmö Live
6 oktober – Helsingborg Konserthus
Fler datum tillkommer

Facebook https://www.facebook.com/weepingwillowsofficial/
Instagram @weepingwillows_sthlm

Biljettinformation
Biljetterna släpps den 22 maj kl 10.00 via blixten.se/weeping-willows

För mer information vänligen kontakta
Sandra Nordin, Blixten & Co, 0706-973959, sandra@blixten.se

Blixten & Co är ett av Sveriges ledande bolag inom live-/underhållningsindustrin

Vi representerar ett åttiotal av Sveriges mest framstående artister och arbetar med underhållning inom områden som musik, humor, dans, teater, föreläsningar och konferenciersjobb. Vi producerar konserter, shower, musikaler och teaterföreställningar för både fasta scener och på turné i hela Skandinavien samt levererar exklusiva lösningar till våra exklusiva partners. Vår framgång ligger i vår ambition att arbeta långsiktigt tillsammans med våra artister och arrangörer, men även med publiken och företag.