Alma och Rexbo köper logistikterminal i Uppsala

Alma och Rexbo köper logistikterminal i Uppsala

Alma Property Partners och Rexbo Gröna Industrihus förvärvar fastigheten Danmarks-Säby 6:7 i Uppsala. Fastigheten utgör en LOA om ca 3 400 kvm samt tomtarea om 13 600 kvm. I samband med förvärvet tecknas ett långt hyresavtal med Expresservice i Sverige AB.

‟Förvärvet är i linje med vår strategi fokuserad på långa kassaflöden med starka hyresgäster och vi är glada över att skriva vårt första gröna hyresavtal. Fastigheten har även goda förutsättningar att miljöcertifieras och det arbetet ska påbörjas omgående,” säger Hugo Cronstedt, Partner på Rexbo Gröna Industrihus.

Kilpatrick har agerat rådgivare åt köparen.

Om Alma Property Partners

Alma Property Partners är ett fastighetsinvesteringsbolag fokuserat på investeringar i Norden och förvaltar tre opportunistiska fastighetsfonder som totalt har drygt åtta miljarder SEK i kapitalförbindelser. Bolaget är byggt kring principerna aktivt ägande och stark intressegemenskap med investerarna och ägs därför uteslutande av personer som är aktiva i verksamheten. Teamet har omfattande erfarenhet av investeringar, utveckling och förvaltning på den nordiska fastighetsmarknaden. Alma har som ambition att vara den ledande nordiska fastighetsfondförvaltaren och prioriterad samarbetspartner för institutionella investerare som söker exponering mot den nordiska fastighetsmarknaden. För mer information, vänligen besök: www.almaproperty.se.

Om Rexbo Gröna Industrihus

Rexbo Gröna Industrihus grundades 2018 med strategin att förvalta och förädla fastigheter inom segmentet lager och lättindustri i Stockholm och Mälardalen. 2022 ändrades strategin med målsättning att varje fastighet ska certifieras enligt Miljöbyggnad Silver eller Miljöbyggnad i Drift. I samband med detta uppdaterades namnet vilket representerar bolagets gröna strategi framåt. Våra hyresgäster varierar mellan stora välkända företag till fåmansbolag där den gemensamma nämnaren är att vi för en proaktiv förvaltning och tror på ett nära samarbete med våra hyresgäster. För mer information, vänligen besök: www.rexboindustrihus.se.