Alma Property Partners etablerar nytt handelskvarter i Sollentuna

Alma Property Partners etablerar nytt handelskvarter i Sollentuna

I november 2020 öppnar Alma Property Partners och Mässing Properties närmare 30 000 kvadratmeter volymhandel inklusive restauranger, gym och vård i Sollentuna.

Den nya handelsplatsen ligger fantastiskt placerad där E4:an mellan Stockholm och Arlanda möter Norrortsleden i ett av Stockholmsområdets starkaste nav, som förväntas att bli ännu bättre i samband med att Förbifart Stockholm öppnar.

På den nya handelsplatsen, som kort och gott kallas ”Häggvik”, flyttar Willys och Citygross in intill varandra med Kronans Apotek emellan. Willys och Citygross har tidigare haft butiker i närområdet och öppnar nu med mer ändamålsenliga och uppdaterade lokaler med bl a möjlighet till pick-up points för de kunder som handlar sin mat på nätet.

Även Dollarstore, Jula och Jysk samt en elektronikkedja kommer att öppna nya uppgraderade butiker i Häggvik. I byggnaden etableras också ett vård- och friskvårdsutbud med SATS, Attundahälsan och Aktivera Rehab.

Samtliga butiks- och verksamhetslokaler i Häggvik är i dagsläget uthyrda. Ett flertal restauranger kommer också etablera sig för att skapa en spännande matdestination.

Simon de Château, Partner och CIO på Alma Property Partners säger: ”I ett strategiskt partnerskap med Mässing Properties skapar Alma Property Partners en modern handelsdestination i Häggvik anpassad till handelns framtida behov. Vi har också haft ett mycket gott samarbete med Sollentuna kommun, vilket har möjliggjort denna satsning. Nu lägger vi de sista pusselbitarna på plats och har flera pågående dialoger med restaurangkedjor för att hyra ut de sista tillgängliga ytorna. Det bor närmare 250,000 möjliga Häggvikkunder inom 10 minuters resväg som nu kan se fram mot en ännu enklare vardag. Vi är entusiastiska över att kunna välkomna dessa kunder till en handelsplats för framtiden när butikerna öppnar i november.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Simon de Château, Partner och CIO
simon.dechateau@almaproperty.se

Fredrik Mässing, VD
Mässing Properties
fredrik@massingproperites.com

Alma Property Partners är ett fastighetsinvesteringsbolag fokuserat på investeringar i Norden. Alma Property Partners förvaltar två opportunistiska fastighetsfonder, Alma Property Partners I AB och Alma Property Partners II AB, som totalt har ca. 4 miljarder SEK i kapitalförbindelser. Bolaget är byggt kring principerna aktivt ägande och stark intressegemenskap med investerarna och ägs därför uteslutande av personer som är aktiva i verksamheten. Teamet har omfattande erfarenhet av investeringar, utveckling och förvaltning på den nordiska fastighetsmarknaden. Alma Property Partners har som målsättning att bli den ledande nordiska fastighetsfondförvaltaren och prioriterad samarbetspartner för institutionella investerare som söker exponering mot den nordiska fastighetsmarknaden. För mer information, vänligen besök www.almaproperty.se.