Stämpeln 1 (Häggvik Entré)

Alma Property Partners förvärvar handelsplatsen Häggvik Entré

Alma Property Partners förvärvar Stämpeln 1 i Häggvik belägen intill E4:an. Fastigheten ska utvecklas till en modern handelsplats omfattande 30 000 kvm.

Alma Property Partners har av Bonnier Fastigheter förvärvat fastigheten Stämpeln 1 i Häggvik, omfattande 13 000 kvm uthyrbar handelsyta med Willys och K-Rauta som hyresgäster. Bonnier har, i nära samarbete med Sollentuna kommun, tagit fram en ny detaljplan för fastigheten, som positionerar fastigheten som ett landmärke i ett av norra Stor-Stockholms intressantaste lägen.

-“Affären ger oss möjlighet att skapa ett nytt handelskoncept i en av Stockholms viktigaste knytpunkter mellan Förbifarten, E4:an och Norrortsleden. Vi kommer att fylla detta blivande landmärke med ett spännande innehåll av upplevelser, shopping och restauranger,” säger Simon de Château, CIO på Alma Property Partners.

-“Det kommer tillskapas tusentals bostäder i Häggvik under de kommande åren vilket kommer leda till ett starkt underlag för konsumenthandeln. Vi ser en stor potential i att utveckla en strategisk handelsplats vid Häggviks entré och bidra till stadsbyggandet,” säger Alexander Thams, Director på Alma Property Partners.

-”Det känns bra att nu lämna över stafettpinnen till en så kompetent aktör som Alma Property Partners. Häggvik Entré är ett mycket spännande handelsprojekt i ett fantastiskt läge och jag är övertygad om att Alma kommer att genomföra projektet på ett bra sätt,” säger Tomas Hermansson, VD på Bonnier Fastigheter.

Förvärvet sker genom dotterbolaget Alma I Sverige AB som Alma äger och driver i samarbete med Mässing Properties AB som drivs av Fredrik Mässing. Säljarens rådgivare har varit Cushman & Wakefield och Kanter Advokatbyrå. Köparens rådgivare har varit Roschier Advokatbyrå.

Kategorier

Alma Property Partners är ett fastighetsinvesteringsbolag fokuserat på investeringar i Norden. Bolaget är byggt kring principerna aktivt ägande och stark intressegemenskap med investerarna. Teamet har omfattande erfarenhet av investeringar, utveckling och förvaltning på den nordiska fastighetsmarknaden. Alma Property Partners har som målsättning att bli den ledande nordiska fastighetsfondförvaltaren och prioriterad samarbetspartner för institutionella investerare som söker exponering mot den nordiska fastighetsmarknaden. För mer information, vänligen besök www.almaproperty.se.

Simon de Château

Presskontakt Partner & CIO +46 70 848 5152
Sloan Wobbeking

Presskontakt Partner & CEO +46 70 227 7400

Fastighetsinvesteringsbolag fokuserat på investeringar i Norden

Alma Property Partners är ett fastighetsinvesteringsbolag fokuserat på investeringar i Norden och förvaltar tre opportunistiska fastighetsfonder som totalt har drygt åtta miljarder SEK i kapitalförbindelser. Bolaget är byggt kring principerna aktivt ägande och stark intressegemenskap med investerarna och ägs därför uteslutande av personer som är aktiva i verksamheten. Teamet har omfattande erfarenhet av investeringar, utveckling och förvaltning på den nordiska fastighetsmarknaden. Alma har som ambition att vara den ledande nordiska fastighetsfondförvaltaren och prioriterad samarbetspartner för institutionella investerare som söker exponering mot den nordiska fastighetsmarknaden. För mer information, vänligen besök www.almaproperty.se.

Alma Property Partners
Ingmar Bergmans gata 4