Alma Property Partners genomför tredje förvärvet i Danmark

Alma Property Partners genomför tredje förvärvet i Danmark

Alma Property Partners förvärvar 15 lägenheter och 8 kommersiella enheter i Valby i Danmark. Transaktionen är den tredje i Danmark för Almas opportunistiska fond.

Fastigheten omfattar ungefär 3 500 kvm uthyrbar area och förvärvades från en privat investerare av Almas pan-nordiska opportunistiska fastighetsfond.

“Fastigheten i Valby är ett tilläggsförvärv till vårt bestånd i Köpenhamn av moderna lägenheter i attraktiva lägen. Vi har nu förvärvat över 100 lägenheter i Köpenhamn och vi ser fortfarande goda möjligheter till ytterligare förvärv,” säger Alexander Thams, Director på Alma Property Partners.

Colliers var säljarens rådgivare i transaktionen. Accura var rådgivare åt köparen.

Alma Property Partners är ett fastighetsinvesteringsbolag fokuserat på investeringar i Norden. Bolaget är byggt kring principerna aktivt ägande och stark intressegemenskap med investerarna. Teamet har omfattande erfarenhet av investeringar, utveckling och förvaltning på den nordiska fastighetsmarknaden. Alma Property Partners har som målsättning att bli den ledande nordiska fastighetsfondförvaltaren och prioriterad samarbetspartner för institutionella investerare som söker exponering mot den nordiska fastighetsmarknaden. För mer information, vänligen besök www.almaproperty.se.