Jultomten ger jobb-önskelista till ny regering

Imorgon onsdag överlämnar Almega, med jultomtens hjälp, tjänsteföretagens önskelista på reformer för att skapa nya jobb, inklusive svenska folkets förslag (Temo-undersökning). Tid: onsdag 17 maj 2006, kl 09.30 Plats: Riksplan, Riksdagshuset Östra, Stockholm Med häst och vagn, körd av jultomten själv, möter Jonas Milton, vd Almega, Maud Olofsson, centerpartiets partiledare, för att överlämna tjänsteföretagens önskelista på reformer, reformer som underlättar skapandet av nya jobb. Dessa reformer kan den nya regeringen, oavsett vilka det blir, genomföra de första 100 dagarna. Det blir då en bra julklapp till alla arbetslösa. Maus Olofsson får ta emot julklappen för Alliansens räkning. Ingen minister har möjlighet att ta emot julklappen vid detta tillfälle. Därför kommer näringsminister Thomas Östros få julklappen skickad till sig. Svenska folkets förslag till reformer för att skapa nya jobb presenteras. Den undersökningen är gjord av Temo. För mer information: http://www.almega.se/press Anders Broberg presschef tel. 08-762 68 59 mobil. 070-345 68 59 Almega är tjänsteföretagens arbetsgivarorganisation med cirka 8 600 medlemsföretag med sammanlagt 350 000 anställda. Medlemsföretagen representerar ett 60-tal branscher inom den svenska service- och tjänstenäringen. Almega är den största förbundsgruppen inom Svenskt Näringsliv.