Hård konkurrens i Tillväxtligan

Listan med de mest snabbväxande företagen i Västerbottens län

Transcall AB i Umeå är det mest snabbväxande företaget i länet. Företaget toppar Tillväxtligan 2012 med en omsättningsökning på över 975 procent. Transcall är ett callcenter med bas i Umeå men med en kundstock spridd över hela landet. Transcall svarar och bokar transportorder för taxibolag och sjukreseenheter. Företaget startades 2010 och har idag ett
40-tal anställda.

Det finns många snabbväxande företag i länet och konkurrensen är hård om förstaplatsen. Så här ser hela listan ut.

Almis Tillväxtliga

Placering Företag Ort Omsättningsökning

1 Transcall AB Umeå >975 procent
2 Dohi Sweden AB Umeå >750 procent
3 Misu AB Norsjö >250 procent
4 Data Ductus Utveckling AB Skellefteå >225 procent
5 Gunnar & Gunnar Bygg AB Burträsk >200 procent
6 Fastec Södra Västerbotten Bygg AB Umeå >200 procent
7 Fyra Hörn i Umeå AB Schlagerklubben Umeå >200 procent
8 Aptum AB Umeå >175 procent
9 Cummin AB Umeå >150 procent
10 Tact Medical AB (Koskelas Ögonklinik ) Umeå >150 procent

Mer information: Robert Olofsson, Almi Företagspartner Nord, tel 090-10 07 96.

Om Tillväxtligan: Två gånger om året publicerar Almi listan med de 10 snabbast växande företagen i länet. Tillväxten mäts som omsättningsökningen för de två senaste åren, baserat på offentlig information från UC Select. Företagen ska ha mellan 5 och 250 anställda och visa ett positivt resultat. I slutet av året utses det mest snabbväxande företaget i länet till vinnare av årets Tillväxtliga. Syftet är att lyfta fram framgångsrika företag som inspiration för andra företag i regionen.

• almi nord

• Norrbotten

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas.